به گزارش خبرنگار ایرنا؛ نادر پرور روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در سرسرای اجتماعات جهاد کشاورزی استان تاکید کرد تمام تلاش دامپزشکی پیشگیری از شیوع بیماری های قابل انتقال دام به انسان و بیماری های واگیر است و در این راستا نیازمند حمایت و کمک هستیم.
وی با بیان اینکه مردم مناطق زلزله زده در معرض خیلی از بیماری ها هستند یادآور شد اگر واکسیناسیون دام ها به موقع انجام نشود خطر شیوع بیماری وجود دارد.
وی یادآور شد که اگر دارو و واکسن مورد نیاز تامین و در اختیار دامپزشکی استان قرار گیرد تا پایان امسال مناطق زلزله زده را در بحث واکسن، پیشگیری، درمان و سمپاسی زیرپوشش می بریم.
وی با بیان اینکه این اداره کل برای ارائه خدمات در مناطق زلزله زده استان به 50میلیارد ریال اعتبار در راستای تامین دارو و پیشگیری از بروز بیماری نیاز دارد، گفت: در این مرحله نیاز به 30 میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری از بروز بیماری و 20میلیارد ریال نیز برای تشخیص، درمان و سم پاشی اماکن دامی و محیط نیاز داریم.
وی افزود: بعد از دفن بهداشتی دام های تلف شده برای پیشگیری از شیوع بیماری های دامی و بیماری های قابل انتقال از انسان به دام برنامه ریزی کرده ایم.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در زلزله اخیر 30 هزار راس تلفات دام در استان داشتیم گفت: از این تعداد 10 هزار و 509راس دام سبک و 318 راس دام سنگین توسط اکیپ های دامپزشکی و مابقی توسط نیروهای سپاه، بنیاد مسکن و خود مردم دفن شده اند.
وی با بیان اینکه دامپزشکی لاشه دام های تلف شده را به صورت بهداشتی دفن کرده است گفت: اکیپ های دامپزشکی همچنین دام های تلف شده دفن شده توسط سایر ارگان ها و مردم را نیز ضدعفونی کرده است.
پرور همچنین از حضور موثر بخش خصوصی دامپزشکی در مناطق زلزله زده نیز قدردانی کرد و این بخش را بازوی توانمند دامپزشکی دانست و گفت: بخش خصوصی سراسر کشور و استان کرمانشاه در این زلزله بدون کوچکترین انتظاری با تمام وجود خدمات ارائه داد و تمام دارو و واکسن و نیازمندی های ما را تامین کردند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 521 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
3033خبرنگار و انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.