به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در این مراسم، آینده کشور را در دست مراکز علمی و دانشگاه های کشور دانست و گفت: امروزه تولید علم و تبدیل آن به تولید ثروت یکی از مولفه های قدرت هر کشوری است.
سردار بهمن ریحانی، رشد علمی کشور را یکی از مهم ترین مولفه ها برای دفاع از انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: گسترش برنامه ریزی شده مراکز علمی و دانشگاه ها کار ارزشمندی است و نباید بی برنامه گسترش یابند.
وی هدف از امضاء تفاهم نامه با دانشگاه آزاد را استفاده از پتانسیل و ظرفیت متقابل دانشگاه و سپاه در راستای توسعه توان علمی و اقتصادی استان اعلام کرد.
سردار ریحانی مهم ترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی را مشروعیت مردمی و فرهنگ اعتقادی آن دانست و گفت: اگر رشد مراکز علمی دانشگاه ها و مراکز علمی با فرهنگ بومی و اعتقادی تلفیق شود، قدرت کشور در برابر دشمنان را چندین برابر خواهد شد.
او هدف اصلی دشمنان انقلاب اسلامی از تحریم اقتصادی را جلوگیری از رشد علمی دانشگاه ها دانست و گفت: دشمنان می دانند که کشور ما با رشد و توسعه مراکز علمی و دانشگاهی به تولید و ثروت می رسد و نهایتا قدرتمند می شود بنابراین تحریم اقتصادی می کنند.

**پایش و ارتقاء رتبه اساتید دانشگاه آزاد در دست کار است
رییس دانشگاه ازاد اسلامی کرمانشاه نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه حدود 13 هزار دانشجو و هزار استاد و هیات علمی دارد.
محمدرضا حبیبی، پایش و ارتقاء رتبه اساتید و تجمیع مراکز دانشگاه های آزاد شهرستان های استان را از مهم ترین برنامه های این دانشگاه در سال آینده اعلام کرد و گفت: هیچ رشته ای تعطیل نخواهد شد بلکه دانشگاه در هم تجمیع خواهد شد.
حبیبی، مزیت این تفاهم نامه را در استای کاربردی کردن یک سری از پژوهش های علمی دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه و سپاه مانند 2 جزیره اقدام می کردند و با امضاء این تفاهم نامه می توانند با استفاده از ظرفیت و پتانسیل یکدیگر در جهت توسعه و رشد علمی استان گام موثرتری بر دارند.
او در ادامه ابراز امیداری کرد: با تبادل اطلاعات، فن آوری و بسترسازی برای گفتمان سازی و زیرساخت های آموزشی در حوزه علم و فن آوری از علم ثروت و کار برای توسعه استان ایجاد کنند.
وی تقویت بنیه های فرهنگی برای نسل جدید را یکی مهم ترین زیرساخت های توسعه کشور دانست و اظهار داشت: توجه به کارهای فرهنگی با محتوا طبق منویات مقام معظم رهبری از برنامه های مهم در دست تدوین دانشگاه آزاد اسلامی استان است.
رییس دانشگاه آزاد کرمانشاه همچنین گفت: اگر بخواهیم کارهایی با محتوای فرهنگی انجام دهیم باید از ورود دانش آموزان به دبستان تا مقطع دکترا برنامه ریزی شده عمل کنیم.
8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.