به گزارش خبرنگار ایرنا، داوود یاوری عصر شنبه در نشستی خبری که در سرسرای جلسات اداره کل تعاون و کار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: این تسهیلات با کارمزد 4 تا 10 درصد در اختیار متقاضیان دارای طرح در سطح روستاها و عشایر استان قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: نرخ سود این تسهیلات برای روستائیان و عشایر ساکن در مناطق مرزی چهار درصد، مناطق غیر مرزی 6 درصد و نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر نیز 10 درصد خواهد بود.
یاوری با بیان اینکه تاکنون 88 میلیارد و 200 میلیون تومان از تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری برای استان کرمانشاه جذب شده است، میزان طرح های ارائه شده از سوی افراد واجد شرایط که تاکنون مصوب شده را حدود 275 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: حدود سه برابر میزان جذب، مصوبه داشته ایم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه یادآور شد: این تسهیلات با توجه به طرح های ارائه شده از سوی کشاورزان و عشایر بین 10 میلیون تومان تا 15 میلیارد تومان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: آن دسته از طرح هایی که نیاز به پرداخت تسهیلاتی بیش از 2.5 میلیارد تومان را دارند باید در کارگروه ملی مطرح و از اختیارات استانی خارج می شود.
یاوری با اشاره به ثبت نام یک هزار و 795 نفر برای دریافت این تسهیلات، گفت: تاکنون طرح اشتغالزایی 583 نفر مورد تصویب قرار گرفته و 338 نفر آن ها نیز به بانک معرفی شده اند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باقیمانده افراد نیز در صورت تصویب در جلسه امشب (شنبه 14 بهمن) کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که به ریاست استاندار برگزار خواهد شد به بانک معرفی می شوند.

**حدود 847 میلیارد تومان سهم استان از بودجه اشتغال کشور
وی همچنین سهم استان کرمانشاه از بودجه 20 هزار میلیارد تومانی اختصاص یافته برای اشتغال کشور را 846 میلیارد و 900 میلیون تومان ذکر کرد.
یاوری در خصوص تسهیلات بخش مشاغل خانگی نیز گفت: مجموع اعتبار اختصاص یافته برای پرداخت تسهیلات به این بخش در استان 280 میلیارد ریال است که با کارمزد چهار درصد در اختیار واجدان شرایط قرار می گیرد.

**زلزله 7.3 ریشتری 98 واحد صنعتی را تخریب و 1350 نفر را بیکار کرد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از اختصاص 600 میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به واحدهای صنعتی و کشاورزی در مناطق زلزله زده استان خبر داد و گفت: 400 میلیارد تومان آن در بخش صنعت و 200 میلیارد تومان نیز در بخش کشاورزی هزینه خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به تخریب 98 واحد صنعتی در این مناطق، گفت: با تخریب این تعداد واحد، حدود یک هزار و 350 نفر نیز بیکار شدند.
یاوری ادامه داد: تاکنون برای یک هزار و 131 نفر از افراد زلزله زده بیکار تشکیل پرونده و به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده اند و بیمه بیکاری 946 نفر آن ها نیز برقرار شده است.

**احداث 19 تعاونی روستایی در استان
مدیرکل تعاون کرمانشاه همچنین از اجرای طرح روستا - تعاون در سطح استان خبر داد و گفت: برای امسال پیش بینی احداث 54 تعاونی روستایی صورت گرفته بود که تاکنون 19 تعاونی تشکیل و مابقی در محله ثبت و صدور مجوز هستند.
وی با اشاره به وجود 2 هزار و 939 تعاونی فعال با یک میلیون و 197 هزار عضو در استان کرمانشاه، اظهار کرد: حدود 230 تعاونی غیرفعال نیز داریم که در حال تعیین تکلیف هستند.
یاوری میزان صادرات صورت گرفته توسط تعاونی های استان کرمانشاه از سال 93 تاکنون را 144 میلیون دلار ذکر کرد و گفت: 22 میلیون دلار از این مبلغ در 10 ماه گذشته صورت گرفته است.
وی همچنین با بیان اینکه تعاونی های استان در 16 گرایش فعالیت می کنند، میزان اشتغال ایجاد شده توسط آن ها را 45 هزار و 533 نفرعنوان کرد.

**ایجاد بیش از 15 هزار شغل در سال جاری
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه، تصریح کرد: راه اندازی سامانه رصد به منظور ثبت عملکرد ادارات و دستگاه های مختلف در خصوص اشتغالزایی یکی دیگر از اقدام هایی بود که تاکنون انجام شده و از ابتدای سال تاکنون 15 هزار و 162 مورد ایجاد در این سامانه به ثبت رسیده است.
وی یادآوری کرد: قرار است در سال جاری، 21 هزار شغل در استان ایجاد شود و اگر بتوانیم این روند را تا پایان برنامه ششم توسعه ادامه دهیم می توانیم نرخ بیکاری استان را به 14 درصد کاهش دهیم.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.