داوود یاوری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعاونی های مرزنشینان، مرزنشینان نودشه، تعاونی لبنیات مانیزان، 1090 مرزنشینان، مرزنشینان شویسر و 918 مرزنشینان، 6 تعاونی صادر کننده برتر استان کرمانشاه هستند.
وی خاطرنشان کرد: در سومین همایش صادرات و تعاونی ها و دومین جشنواره معرفی تعاونی های برتر صادراتی، از این تعاونی ها با حضور مقامات کشوری تجلیل بعمل می آید.
یاوری دلیل انتخاب این تعاونی ها را انجام بیشترین صادرات توسط آن ها در سال 95 عنوان کرد و افزود: انتخاب تعاونی های برتر از سوی حوزه مدیرکل توسعه تعاون وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه یادآوری کرد: در کل کشور 100 تعاونی برتر صادر کننده در سال 95 انتخاب شده اند که مراسم تجلیل از آن ها فردا (سه شنبه) با حضور ربیعی مقام عالی وزارتخانه، معاون امور تعاون و سایر و مسئولین سازمانهای مرتبط برگزار خواهد شد.
وی در ادامه از وجود 2 هزار و 939 شرکت تعاونی فعال در سطح استان خبر داد و با بیان اینکه یک میلیون و 197 هزار نفر در این تعاونی ها عضو هستند، گفت: تعاونی های استان زمینه اشتغال 45 هزار و 532 نفر را فراهم آورده اند.
یاوری خاطرنشان کرد: در سال های 94 و 95 میزان صادرات تعاونی های استان به 131 میلیون دلار رسیده است.
وی در پایان عمده اقلام صادراتی را نیز محصولات کشاورزی و لوازم خانگی عنوان کرد و گفت: این صادرات عمدتا به عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس صورت گرفته است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.