به گزارش ایرنا، میر احد حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به صادرات 59 هزار دلاری تعاونی های استان در دولت دهم گفت: صادرات بخش تعاونی در طول دولت یازدهم بیش از 199 هزار دلار است.
وی همچنین از افزایش تسهیلات پرداختی دولت تدبیر و امید به تعاونی ها نسبت به گذشته خبر داد و افزود: تسهیلات پرداختی در دولت دهم، 2 هزار و 130 میلیار ریال بود که این رقم در دولت یازدهم به 2 هزار و 994 میلیارد ریال افزایش یافت.
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی تعداد تعاونی های فعال در استان را 4 هزار و 200 تعاونی با یک میلیون و 631 هزار عضو اعلام کرد و گفت: 60 هزار نفر در این تعداد تعاونی مشغول کار هستند.
وی با اشاره به سهم تعاونی ها در اقتصاد کشور خاطر نشان کرد: باید به گونه ای تلاش کنیم که سهم 25 درصدی تعاونی ها در اقتصاد محقق شود که متاسفانه تاکنون این سهم به عدد مناسبی نرسیده و هم اکنون این سهم به میزان شش درصد است که باید تلاش کنیم آن را به 25 درصد برسانیم.
حسینی ادامه داد: در طول دولت دهم در استان 866 تعاونی ایجاد شده بود که این تعداد در طول دولت یازدهم به 622 تعاونی رسید که هر چند از نظر تعداد نسبت به دولت دهم کمتر است، اما کیفیت آن ها افزایش داشته و بیشتر این تعاونی ها چند منظوره هستند .
وی همچنین با اشاره به تعداد واحد های مسکونی ایجاد شده توسط تعاونی ها گفت: در طول دولت دهم 14 هزار واحد مسکونی از طریق تعاونی های مسکن ایجاد شده بود که این تعداد در دولت یازدهم به 24 هزار رسیده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی اظهار کرد: در طول دو سال گذشته برای پیشبرد اهداف تعاونی، 47مورد جلسه با دستگاه های مختلف برگزار شد که 110مصوبه داشت و 32 مشکل اساسی اتحادیه ها با همین تعداد مصوبه رفع شد.
حسینی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه هایی بین این دستگاه و دیگر دستگاه های اجرایی و علمی استان، گفت: در طول چهار سال گذشته، 11 تفاهمنامه با دستگاه های مختلف منعقد شده است.
خبرنگار: ع. نعمت مرادپور**انتشار: عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.