به گزارش ایرنا، عزت الله ضرغامی روز چهارشنبه در اختتامیه دومین جشنواره رسانه ای ابوذر که در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه در ناآرامی های اخیر جنبه های منفی فضای مجازی دیده شد که به دنبال آن اقدام های سلبی توسط کل نظام برای کنترل آن انجام شد.
وی با تاکید بر اینکه هیچ کس امروز در کشور قائل به محدودیت و بسته شدن فضای مجازی نیست، افزود: فضای مجازی به کمک انقلاب آمده است تا زمینه نظارت عمومی را در جامعه فراهم کند و پیش زمینه ترویج امر به معروف و نهی از منکر باشد و کسانی که خود مشکلات بسیاری دارند باعث و بانی امر به معروف و نهی از منکر در کشور نشوند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه گفت: پس از مطرح شدن موضوع زلزله کرمانشاه در فضای مجازی عزمی ملی برای کمک به زلزله زدگان ایجاد شد.
ضرغامی با بیان اینکه برخی از فضای مجازی برای لطمه زدن به کشور استفاده کردند، گفت: ما باید با فضای مجازی آشنا باشیم و نگاهی انقلابی به آن داشته باشیم.
وی تاکید کرد: امروز وظیفه ملی و انقلابی ما در فضای مجازی تهیه بسته بندی های حرفه ای و کارآمد از تمدن اسلامی است زیرا اگر این کار را نکنیم در آینده تمدن ایرانی اسلامی دفن خواهد شد.
عضو شورای عالی فضای مجازی اظهارداشت: ظرفیت های ما برای کار فرهنگی فوق العاده است در حالی که میزان تولید ما در این فضا در مقابل استفاده از آن بسیار ناچیز است.
ضرغامی با بیان اینکه سرعت در فضای مجازی بسیار بالاست و ما هر روز با یک کشف و نوآوری جدید در این حوزه رو به رو هستیم، گفت: شورای عالی فضای مجازی جلسات مطلوبی برای تولید محتوا در فصای مجازی برگزار کرده که دولت پیگیر اجرای آن است.
وی با اشاره به استفاده دشمنان از فضای مجازی در ناآرامی های اخیرگفت: در ناآرامی های اخیر مشخص شد که حجم عظیمی از پیام ها از سوی کشور سعودی ارسال شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از صحبت خود با اشاره به نقش رسانه های در شکل دهی به افکار عمومی افزود: رسانه اگر جسارت و شجاعت نداشته باشد رسانه نیست.
ضرغامی با بیان اینکه نگاه آقا زادگی به رسانه شایسته نیست، گفت: رسانه یک عشق و یک رسالت است و با روحیه آقازادگی نسبت ندارد، اما روحیه آقازادگی برخی مواقع در رسانه های ایران بیداد می کند هم برای کسانی که رسانه را اداره می کنند و هم برای کسانی که موضوع آن رسانه ها هستند.
وی با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری به مستند سازان گفت: برخی خیال می کنند که اگر دهانشان باز کنند و هرچقدر دلشان می خواهد بگویند به معنی شجاعت است، شجاعت فقط حرکت کردن در جریان مخالف نظام مظلوم ‌جمهوری اسلامی نیست.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.