دکتر امید قادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پایین بودن افکار خودکشی در زلزله اخیر نسبت به بحران های مشابه، افزود: بهزیستی به عنوان دستگاه تخصصی در زمینه مداخله در بحران های فردی و اجتماعی تاکنون 97 مورد مداخله صورت داده که در همه موارد منجر به پیشگیری از آسیب خودکشی شده است.
به گفته او، براساس بررسی هایی که صورت گرفته کمتر از یک درصد از افراد در مناطق زلزله زده نیاز به مداخله داشته اند که در بحران های مشابه این رقم بین یک تا سه درصد بوده و این نشان دهنده پایین بودن افکار خودکشی در حادثه اخیر است.
وی با اشاره به موارد بسیار محدود خودکشی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، گفت: براساس بررسی های تخصصی اورژانس اجتماعی ارتباط معناداری بین خودکشی های صورت گرفته با زلزله اخیر وجود ندارد.
وی افزود: تاکنون 75 هزار و 700 نفر از افراد مناطق زلزله زده مورد غربالگری روانشناسی قرار گرفته که از این تعداد پنج هزار و 620 نفر نیازمند مداخله شناسایی شده است.
قادری با بیان اینکه مرحله اول غربال گری های روانشناختی به پایان رسیده است، گفت: مرحله دوم این کار از اول بهمن ماه آغاز شده و در این مرحله روانشناسان بهزستی به سراغ افرادی می روند که شرایط حادتری دارند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: بررسی های صورت گرفته به منظور شناسایی استرس حاد بعد از بلایا براساس جمع بندی 106 روانشناس این سازمان که در منطقه حضور دارند، انجام گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه همزمان با غربال گری مداخله صورت گرفته است، افزود: موارد حاد از طریق تیم های روانشناسی برای پیگیری و مداخلات بیشتر به اورژانس اجتماعی ارجاع می شوند و در نهایت مورد حمایت های تخصصی قرار می گیرند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.