فرهاد تجری روز دوشنبه در حاشیه بازدید دکتر عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و شماری دیگر از نمایندگان مجلس، از مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امید است با بهره گیری از ظرفیت نمایندگان مجلس، بتوانیم پیگیر مشکلات و منشا اثر خیر برای زلزله زدگان باشیم.
وی با اشاره به بازدید رییس فراکسیون امید و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه ، اظهارداشت: در بخش اسکان موقت در حوزه روستایی، میزان جمعیت واقعی با کانکس های واگذار شده متفاوت است که برای رفع این مشکل باید تدابیر لازم اتخاذ شود.
وی با بیان این که بخش زیادی از مردم زلزله زده غرب استان کرمانشاه از گرفتن کانکس و بحث اسکان موقت محروم مانده اند، اضافه کرد که رفع این مشکل نیازمند آسیب شناسی و اتخاذ تدابیر لازم است.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اصلاحیه بودجه 96، مجلس ورود پیدا کرد و همراهی خود را با مناطق زلزله زده اعلام کرده است.
تجری گفت: برای رفع مشکل سرویس های بهداشتی در مناطق زلزله زده، نیاز است تدبیری اتخاذ تا از شیوع بیماری های واگیردار جلوگیری شود.
وی گفت: ما از تریبون رسانه ها وارد عمل شدیم و نیاز است تصمیم قاطع در کمترین زمان برای رفع مشکل زلزله زدگان غرب استان کرمانشاه اتخاذ شود.
این نماینده مجلس، از دیگر مشکلات فراروی را همراهی نکردن جمعیت هلال احمر در واگذاری چادر به زلزله زدگان گیلانغرب و همچنین نداشتن احساس مسئولیت در توزیع بسته های حمایتی در بین زلزله زدگان بیان کرد و گفت که این مشکل از طریق مجموعه مدیریت استان کرمانشاه باید رفع شود.
تجری اضافه کرد: در حوزه بهداشت ، اورژانس ، تامین آب شهری ، برق و سایر موارد ، خدمات مطلوبی به زلزله زدگان ارائه شد که جای تقدیر دارد.
وی در ادامه با اشاره به طرح منطقه آزاد تجاری در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در این کمیسیون منطقه قصرشیرین بدون مشکل شناخته شد.
وی ابراز امیدواری کرد با حمایت دکتر عارف رییس فراکسیون امید و دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، منطقه آزاد تجاری در کنار هفت منطقه دیگر به تصویب نهایی برسد.
از زمان وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری در غرب کرمانشاه، تاکنون حدود 2 هزار پس لرزه در این استان به ثبت رسیده که از این تعداد حدود 300 مورد مربوط به منطقه مرزی سومار است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.