به گزارش خبرنگار ایرنا، عزیزالله مهدیان شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار کرد: از مجموع اسکان موقت انجام شده، بیش از 14 هزار و 400 خانوار در کانکس استقرار یافته اند و بالغ بر سه هزار خانوار نیز وجه کرایه منزل دریافت کرده اند.
وی گفت: از مجموع کانکس های توزیع شده، بیش از 11 هزار مورد توسط بنیاد مسکن و بالغ بر سه هزار و 500 کانکس نیز توسط خیرین به مردم زلزله زده اهدا شده است.
مهدیان با بیان اینکه یک هزار و 500 کانکس آماده تحویل نیز وجود دارد، گفت: تا امروز به آن دسته از افرادی که واحد مسکونی آن ها از نوع تخریبی و یا احداثی نوع یک بود کانکس دریافت می کردند اما از فردا به آن هایی که در دسته نوع 2 هم قرار دارند کانکس تحویل خواهد شد.
معاون بنیاد مسکن کشور گفت: تا پایان هفته آینده کار اسکان موقت در نقاط شهری و روستایی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به پایان خواهد رسید و آن هایی که نیاز داشته باشند حتما صاحب کانکس می شوند.
وی همچنین با بیان اینکه کار بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در نقاط شهری و روستایی برای اسکان دائم آغاز شده گفت: در روستاها کار بازسازی تا پایان شهریور و در شهرها نیز تا پایان اسفند سال آینده به اتمام خواهد رسید.
مهدیان در پایان از بانک ها خواست تا با کمک گرفتن از استان های همجوار در عقد قرارداد با واحدهای آسیب دیده و پرداخت تسهیلات به آن ها زمینه ساخت هرچه سریعتر واحدهای مسکونی ان ها را فراهم کند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.