فرهاد همتی روز پنجشنبه در جلسه ستاد بازسازی و نوسازی مناطق زلزله زده گیلانغرب افزود: روند کار بازسازی در مناطق زلزله زده این شهرستان از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.
وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در بازسازی واحدهای مسکونی، بر لزوم تسریع بخشیدن در این امر با توجه به فرارسیدن فصل سرد سال تاکید کرد.
وی بیان کرد: تاکنون 16 هزار و 700 واحد مسکونی در 192 روستای گیلانغرب، کار ارزیابی خسارت آنها انجام شده است.
وی اضافه کرد که با ارزیابی صورت گرفته، چهار هزار و 700 واحد مسکونی باید دوباره احداث و 10 هزار و 700 واحد دیگر نیز باید تعمیر و بازسازی شود.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت که بیش از 70 درصد واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از زلزه اخیر تعمیری از نوع سه ارزیابی شد و 30 درصد بقیه نیز از نوع یک و 2 است.
همتی اظهار کرد: همزمان آواربرداری در سطح 56 روستا نیز در حال انجام است که تاکنون کار آواربرداری 450 واحد مسکونی انجام شد و 145 واحد نیز همزمان در 35 روستا در مرحله پی کنی، 22 واحد در مرحله فنداسیون و دیوار چینی پنج واحد نیز تاکنون به پایان رسید و آماده احداث سقف است.
وی افزود: براساس زمان بندی صورت گرفته، با تلاش مستمر، کار بازسازی واحدهای مسکونی جلوتر از برنامه از پیش تعیین شده است و با توجه به فصل سرما و حجم خسارت وارده، انتظار است ستاد معین نسبت به تقویت گروه های بازسازی، حضور مستمر ناظر ستاد معین در روستاهای آسیب دیده و تقویت نیروی انسانی و همراهی و همکاری بانک های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض، اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی بیان کرد: برای اسکان اضطراری زلزله زدگان ، قرارگاه خاتم الانبیا (ص) تاکنون نسب سکوسازی 666 واحد کانکس اقدام کرده است و 50 کانکس نیز به زلزله زدگان گیلانغرب اهدا شد.
وی در ارتباط با پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای خسارت دیده هم گفت که تاکنون تسهیلات بانکی مورد نیاز به 80 درصد از پرونده های معرفی شده از سوی بنیاد مسکن به بانک های عامل، به حساب سرپرستان خانوارها واریز شده است و مشکلی در خصوص موانع دست و پاگیر اداری در شعب بانکی وجود نداشته است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور**انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.