به گزارش خبرنگار ایرنا، فرامرز اکبری روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی بانک های عامل این شهرستان با بنیاد مسکن استان تهران در سرسرای اجتماعات فرمانداری، افزود: قصرشیرین شهرستانی است که در اثر زلزله متحمل خسارت هایی شده است و از این رو برای بازسازی واحدهای آسیب دیده ، نیازمند همکاری مردم و بانک های عامل هستیم.
وی اظهارکرد: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، تسریع در کار بازسازی ضروری است و اگر به فصل گرما منتهی شود مشکلاتی برای افرادی که در اسکان موقت هستند، پیش خواهد آمد.
فرماندار قصرشیرین بیان کرد: بعد از وقوع حادثه و شروع کار آوار برداری، تاکنون 365 پرونده بازسازی تشکیل و به بانک معرفی شده اند که از این تعداد 141 مورد عقد قرارداد شد و مرحله نخست تسهیلات خود را نیز دریافت کرده اند.
اکبری در ادامه با بیان اینکه تاکنون آواربرداری 153 واحد مسکونی قصرشیرین انجام شده است ، افزود: تاکنون 93 کانکس هم برای اسکان موقت به زلزله زدگان تحویل داده شد.
وی ادامه داد: همچنین تعداد 30 دستگاه کانکس جدید نیز در چند روز آینده از سوی قرارگاه خاتم ، به زلزله زدگان تحویل داده خواهد شد.
وی بر لزوم تسریع در کار بازسازی واحدهای مسکونی تاکید کرد و تحقق این مهم را منوط به همکاری مردم با مسوولان دستگاه های اجرای ذیربط اعلام کرد.
در این جلسه مقرر شد بانک های عامل روزانه لیست واحدهای که مرحله نخست تسهیلات را دریافت کرده اند به فرمانداری اعلام کنند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
قصرشیرین درغرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
7079/3012/3033 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.