امیرپرویز نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال در قصرشیرین از ابتدای مهر تا 16 دی ماه در مجموع 70 میلی متر باران بارید که این میزان 2 برابر بارندگی های امسال بوده است.
وی با بیان این که در مجموع از ابتدای دی تاکنون 15 میلی متر باران در قصرشیرین باریده، اضافه کرد که با ورود سامانه بارش زا و تاثیر آن بر وضعیت جوی این شهرستان در 48 ساعت گذشته شاهد بارش 8 و نیم میلیمتری باران در این شهرستان گرمسیری بوده ایم.
سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین، دمای هوای فعلی این شهرستان مرزی را 11 درجه سلسیوس بالای صفر و میزان رطوبت موجود در هوا را نیز 95 درصد ذکر کرد و اظهارداشت: پیش بینی می شود که بارش ها تا اواخر وقت امروز در برخی ساعات ادامه داشته باشد.
نجفی، بیشترین میزان سرعت وزش باد در 36 ساعت گذشته را در قصرشیرین 17 متر بر ثانیه معادل 52 کیلومتر بر ساعت ذکر کرد.
بارش باران و سرعت وزش باد با توجه به وقوع پس لرزه ها و تدوام آن با گذشت 55 روز از زلزله مهیب 7 و سه دهم ریشتری آبان در قصرشیرین، سرپل ذهاب و ازگله، با توجه به نفوذ آب و سرما به داخل چادرها ، مشکلاتی را برای ساکنان زلزله زده قصرشیرین و دیگر مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه که در چادرهای اسکان موقت جمعیت هلال احمر ساکن هستند، ایجاد کرده است.
همچنین از ابتدای امسال تاکنون، قصرشیرین در مجموع 77 روز درگیر گرد و غبار بود که این میزان در فروردین هشت، اردیبهشت 18، خرداد هفت، تیر 10، مرداد 10، شهریور پنج ، مهر سه، آبان 12 ، آذر 2 و دی نیز 2 روز به ثبت رسیده است.
پارسال نیز شهرستان مرزی قصرشیرین در مجموع 119 روز درگیر پدیده گرد و غبار بود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.