به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری روز چهارشنبه به نقل از هوشنگ بازوند در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد؛ اعلام کرد: هرچند شورای برنامه ریزی، محور توسعه استان را مشخص می کند ولی اگر فرهنگ را از توسعه جدا کنیم حاصل کار یک توسعه ناپایدار خواهد بود که ناتوان از ایجاد رفاه، آرامش و آسایش برای مردم است.
وی اظهار کرد: در صورت برخود مناسب و هوشمندانه می توان تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد ولی درغیر این صورت این مشکلات و مسایل می توانند تبدیل به چالش شوند و تهدیدهای جدی را در پی داشته باشند.
وی اضافه کرد: در هر جایی که توانسته ایم فرهنگ عمومی را نهادینه کنیم به موفقیت های بزرگی دست پیدا کرده ایم. به عنوان نمونه در 2 مقطع بسیار مهم و سرنوشت ساز دوران انقلاب و جنگ تحمیلی، فرهنگ انقلابی و فرهنگ دفاع مقدس تبدیل به یک فرهنگ عمومی بسیار فراگیر در عرصه های مختلف در جامعه کاملاً نهادینه شد و رمز موفقیت کشور در این 2 عرصه بسیار عظیم نیز در همین نکته نهفته است.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: رشد نامتوازن شهری و شکل گیری سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه نشینی گسترده در کرمانشاه، گرفتاری های بسیار زیادی را برای فرهنگ عمومی به وجود آورده است که امروز گرفتار تبعات ناخوشایند اجتماعی آن هستیم.
بازوند گفت: گسترش روزافزون استفاده از شبکه های اجتماعی موجب پدید آمدن یک شکاف بین نسلی آشکار در جامعه شده و فرهنگ سنتی و عمومی کشور را با چالش مواجه کرده است.
وی اضافه کرد: آموزه های دینی می توانند به پر کردن خلاء های فرهنگی و معنوی موجود در جامعه بسیار کمک کنند و باید از این آموزه ها برای کاهش آسیب های موجود بهره بگیریم.
وی اظهار کرد: وجود یک فرهنگ عمومی غنی و قوی می تواند سرمایه اجتماعی را در کشور تقویت کند و خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی هنوز از این سرمایه اجتماعی عظیم اجتماعی برخوردار است و نمود بارز این اعتماد را می توان در انتخابات، روز قدس و 22 بهمن و دیگر مناسبت ها مشاهده کرد.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: نرخ بالای بیکاری می تواند یک چالشی جدی برای فرهنگ عمومی باشد و باید بتوانیم شرایطی را به وجود بیاوریم که این غول بیکاری را مهار کنیم.
بازوند افزود: مهار غول بیکاری تنها با شعار حاصل نمی شود و توفیق در این عرصه بسیار مهم، نیازمند تولید ثروت، افزایش سرمایه گذاری و امنیت سرمایه گذاری است، فرهنگ عمومی باید به کمک سرمایه گذاران و کارآفرینان بیاید.
استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه شبکه های اجتماعی در صورت استفاده مناسب و هوشمندانه و مدیریت خلاقانه می توانند تبدیل به یک فرصت شوند، افزود: سرگرم شدن افراد با فضای مجازی موجب کاهش سطح مطالعه در جامعه شده و مردم به جای کتاب و روزنامه اطلاعات مورد نیاز را از شبکه های مجازی می گیرند که این موضوع به فرهنگ عمومی جامعه آسیب زده است.

**نتیجه کار شورای فرهنگ عمومی باید برطرف کردن مشکلات اجتماعی جوانان باشد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز گفت: نتیجه کار شورای فرهنگ عمومی باید برطرف کردن مشکلات اجتماعی جوانان و نوجوانان بخصوص در دانشگاه های استان باشد و باید خروجی کار این شورا برای مردم توضیح داده شود.
آیت الله مصطفی علما افزود: مقام معظم رهبری چند سال قبل مواردی را از مسائل اجتماعی و چندین نکته در خصوص سبک زندگی اسلامی بیان فرمودند و من همواره تاکید کردم که بهترین راه تکیه بر این نکات و بررسی و عمل در مورد آنها است.
وی تاکید کرد: به اندازه کافی آسیب‌ها و مشکلات بیان شده است و باید به دنبال راهکار برای رفع این معضلات و مشکلات باشیم و با اولویت بندی و کار کارشناسانه در خصوص رفع آنها اقدام و عمل نماییم.
وی افزود: متاسفانه سبک زندگی مردم حتی مومنین و متدینین از سبک زندگی اسلامی در حال دور شدن و فاصله گرفتن است و باید با تبیین و تشریح سبک زندگی اسلامی از این معضل جلوگیری کرد.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.