به گزارش خبرنگار ایرنا، نعمت الله نجفی روز چهارشنبه در نشست خبری تشریح فعالیت های این شرکت در مناطق زلزله استان افزود: سوخت رسانی به مناطق زلزله زده از روزهای اول وقوع حادثه به صورت سیار آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
به گفته او از مجموع حدود 4.5میلیون لیتر سوخت رایگان توزیع شده سه میلیون و 670هزار لیتر از طریق مدیریت بحران استانداری و از 784هزار لیتر نیز توسط خیرین خریداری و به صورت رایگان در اختیار مردم مناطق زلزله زده قرار گرفته است.
به گفته او همچنین 100هزار لیتر نفت گاز هم به اماکن عمومی خدمات رسان مانند حمام های سیاری که در مناطق زلزله زده دایر شده اهدا شده است.
وی با اشاره به شروع فصل زمستان و سردتر شدن دمای هوا به خصوص در مناطق زلزله زده گفت: هیچ مشکل و کمبودی برای عرضه سوخت در این مناطق نداریم.
او با بیان اینکه براساس دفترچه هایی که از طرف هلال احمر در اختیار خانوارها قرار گرفته 60لیتر به ازای هر خانوار سوخت تحویل آنها می شود گفت: هر زمان که مردم این مناطق نیاز به سوخت داشتند ما آمادگی تامین سوخت را داریم و محدودیتی نداریم.
وی با بیان اینکه در سطح استان 500فروشندگی فرآورده نفتی که بیشتر آن در روستاها است، وجود دارد گفت: برای تامین سوخت نفت سفید در استان هیچ مشکلی نداریم و تمهیدات لازم برای سوخت رسانی به این مناطق اندیشیده شده است.
معاون فنی عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه میزان مصرف سوخت در استان بعد از زلزله به نسبت قبل از آن افزایش یافته است گفت: از روز 22آبان تا شامگاه 28آذر، 19میلیون و 700هزار لیتر سفید، 15ملیلیون و 600هزار بنزین و بیش از 19میلیون لیتر نفت گاز از انبارها و مخازن شرکت نفت خارج و در جایگاه های عرضه سوخت توزیع شده است.
نجفی، توزیع هفت هزار و 500پیک نیک گاز مایع با تجهیزات خوراک پزی، نصب پنج اسکیت گاز مایع و توزیع 70تن گاز بین مردم و ارسال هفت هزار کپسول گاز به مناطق زلزله زده را از دیگر اقدامات انجام شده توسط شرکت نفت استان اعلام کرد.
وی همچنین با بیان اینکه 10جایگاه عرضه سوخت در زلزله اخیر در استان خسارت دیده است افزود: در مناطقی که جایگاه خسارت دیده از طریق تانکرهای سیار توزیع سوخت را انجام می دهیم.
وی اظهار کرد که به تاسیسات و اماکن شرکت نفت استان درا ین زلزله آسیبی وارد نشده است.
به گفته او میزان مصرف بنزین در این مدت به نسبت سال قبل 49درصد و نفت سفید نیز 71درصد افزایش یافته است.
وی همچنین به تامین یک میلیون و 550هزار لیتر سوخت مورد نیاز بالگردها و هواپیماها در زلزله اخیر اشاره کرد و گفت: این میزان مصرف به نسبت مدت مشابه سال گذشته 49درصد افزایش یافت.
او به فعالیت 109 جایگاه عرضه سوخت مایع و 74جایگاه سوخت گاز(CNG) دراستان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: ماهانه در حدود 20میلیون مترمکعب گاز CNG در استان مصرف می شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033خبرنگار و انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.