پاسدار محمدرضا رضایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: هر کدام از این گروها متشکل از 20 نیروی داوطلب بسیجی هستند که در تامین و ساخت منازل موقت زلزله زدگان مشارکت دارند.
وی ادامه داد: هر یک از گروه های جهادی سپاه ناحیه اراک به مدت 20 روز در منطقه حضور دارند و پس از بازگشت گروه دیگری به عنوان جایگزین به سر پل ذهاب اعزام می شود.
فرمانده سپاه ناحیه اراک بیان کرد: سیم کشی ساختمان، گاز کشی، تاسیسات و لوله کشی ساختمان و جوشکاری مهمترین فعالیت گروه های جهادی اراکی در مناطق زلزله زده است.
وی با بیان اینکه سپاه ناحیه اراک در منطقه جابری شهرستان سر پل ذهاب فعالیت می کنند، اظهار کرد: این نهاد انقلابی ساخت 70 منزل روستایی را بر عهده گرفته که عملیات اجرایی آن بعد از تامین منازل موقت در اسرع وقت آغاز می شود.
پاسدار رضایی افزود: افرادی که با حرفه های برقکاری، تاسیسات و جوشکاری آشنایی دارند می توانند با مراجعه به حوزه های مقاومت و یا بسیج سازندگی سپاه ناحیه اراک، آمادگی خود را برای اعزام به مناطق زلزله زده اعلام کنند.
وی اضافه کرد: عملیات آوار برداری و خاکبرداری در مناطق زلزله زده انجام شده و ضمن اسکان زلزله زدگان در منازل موقت نقشه ساخت منازل و اسکان اصلی نیز در دست اقدام است.
فرمانده سپاه ناحیه اراک افزود: اعزام چندین دستگاه کامیون، تریلی، وانت، ماشین آلات راهسازی و اقلام مورد نیاز زلزله زدگان از قبیل برنج، روغن، نایلون، آب معدنی، چادر، پتو، خرما، گوشت و آرد مهمترین کمک های این نهاد انقلابی به مناطق زلزله زده است.
زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که بر اساس اعلام مسئولان بیش از 500 نفر جان خود را در این زلزله از دست دادند.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.