امید قادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا پیش از این اورژانس اجتماعی به شهرهایی که کم تر از 50 هزار نفر جمعیت داشتند تعلق نمی گرفت، با این وجود به دلیل شرایط بحرانی، این 2 شهرستان دارای اورژانس اجتماعی شدند.
وی افزود: راه اندازی خدمات فیزیوتراپی در شهرستان های سرپل ذهاب، دالاهو و ثلاث باباجانی از دیگر اقدام های بهزیستی در مناطق زلزله زده است.
قادری ادامه داد: از سوی دیگر مرکز 'سی. بی. آر' در شهرستان های ثلاث باباجانی و دالاهو راه اندازی شده که این اقدام خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه را در بر می گیرد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه همه وسایل توانبخشی معلولان تامین شده، ادامه داد: هر معلول در مناطق زلزله زده می تواند برای تامین وسایل کمک توانبخشی به بهزیستی شهرستان مراجعه کند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
قادری از آمادگی دریافت کمک های همه ارگان ها، نهادها و خیران برای جامعه هدف بهزیستی با نظارت خود آنان خبر داد و افزود: با این اقدام دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم برای خدمت رسانی در مناطق زلزله زده نیست.

**برقراری مستمری برای 11 کودک بی سرپرست زلزله زده
قادری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 67 کودک نیز در حادثه زلزله والدین خود را از دست داده اند، ادامه داد: از این تعداد 11 کودک پدر و مادر خود را از دست داده اند.
وی افزود: این تعداد کودک تحت سرپرستی و حمایت بستگان درجه یک قرار دارند و تاکنون به بهزیستی واگذار نشده اند و با این وجود برای هر 11 کودک مستمری برقرار می شود و تحت حمایت بهزیستی قرار می گیرند واز سوی دیگر مردم و خیران می توانند با ارسال کمک های خود به بهزیستی از این کودکان حمایت کنند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 579 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده **انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.