مرادعلی تاتار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کانکس ها از طرف خیران به منطقه دالاهو ارسال شده هر چند سپاه پاسداران نیز در حال ساخت و توزیع کانکس در مناطق زلزله زده روستایی است.
وی ادامه داد: زلزله مهیب شامگاه 21 آبان به 140 روستای شهرستان دالاهو آسیب وارد کرد و هفت هزار واحد نیز تخریب شد.
تاتار افزود: از این هفت هزار واحد مسکونی، پنج هزار واحد آن به بازسازی و 2 هزار واحد نیز به تعمیر نیاز دارد.
فرماندار دالاهو در ادامه از معرفی بیش از 400 خانوار به بانک برای دریافت تسهیلات اعطایی از سوی دولت خبر داد و گفت: به همه افراد آسیب دیده تسهیلات و کمک های بلاعوض اعلام شده تعلق خواهد گرفت.
وی همچنین از توزیع بسته های غذایی و مواد مورد نیاز یک ماهه بین مردم شهرستان دالاهو خبر داد و گفت: این کار از 10 روز پیش آغاز شده است.
تاتار در ادامه اشاره ای نیز به مدارس تخریب شده دالاهو داشت و گفت: در حادثه زلزله 17 مدرسه شهری و روستایی تخریب شد ولی با 2 شیفته کردن مدارس سالم و همچنین ارسال چند عدد کانکس برای استقرار دانش آموزان مشکل تحصیلی آن ها مرتفع شده است.
فرماندار دالاهو گفت: هم اکنون هیچ دانش آموزی در مناطق زلزله زده این شهرستان نیست که امکان ادامه تحصیل را نداشته باشد و همگی سرکلاس های درس حضور پیدا کرده اند.
وی در پایان با تاکید بر اینکه سه برابر نیاز مردم زلزله زده میان آن ها آذوقه و مایحتاج توزیع شده است گفت: وسایل گرمایشی کافی مانند هیتر برقی و پراغ والور و همچنین پتو به مقدار کافی و مورد نیاز در اختیار افراد حادثه دیده قرار داده شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 569 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.