علی محمد زورآوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این سامانه بارشی تا صبح روز جمعه، جو منطقه را تحت تاثیر داشته و علاوه بر بارندگی به شکل برف و باران سبب کاهش دمای روزانه و وزش باد نسبتا شدید نیز خواهد شد.
وی گفت: بارش حاصل از ورود این سامانه که روز پنجشنبه نمود بیشتری خواهد داشت، ممکن است باعث آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب در سطح استان نیز بشود.
زورآوند خاطرنشان کرد: وزش باد که سبب کولاک و کندی تردد در گردنه های برفگیر می شود؛ ممکن است در بعضی ساعات هوای استان را بویژه در مناطق مرزی غبارآلود نماید.
معاون هواشناسی کرمانشاه افزود: با خروج این موج از روز جمعه تا اواسط هفته آینده شاهد کاهش محسوس دمای هوا و یخبندان شبانه بخصوص در نواحی سردسیر استان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه انتظار می رود دمای هوا در مناطق مختلف بین 6 تا 8 درجه نسبت به امروز سردتر شود، گفت: در این مدت دمای هوا در سردترین ساعات، در نواحی گرمسیر بین صفر تا 2 درجه سانتیگراد زیر صفر و در نواحی سردسیر نیز بین هشت تا 12 درجه سانتیگراد زیر صفر، به ثبت برسد.
زورآوند افزود: انتظار می رود دمای هوای شهر کرمانشاه امروز در گرمترین ساعت به 13 درجه بالای صفر و امشب در سردترین حالت به پنج درجه زیر صفر برسد.
معاون هواشناسی کرمانشاه در خصوص حداقل دمای هوای امشب مناطق زلزله زده نیز گفت: دالاهو و جوانرود به ترتیب امشب دمای پنج و سه درجه زیر صفر را تجربه می کنند.
وی در پایان گفت: دمای هوای شهرستان های ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و قصرشیرین نیز امشب به ترتیب به 2، 3 و 5 درجه بالای صفر خواهد رسید.
میانگین بارش های سال زراعی جاری (اول مهر تا 12 آذر) در استان کرمانشاه به 54.5 میلی متر رسیده است که در مقایسه با دوره بلند مدت حدود 32 درصد کاهش نشان می دهد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.