رضا مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صبح امروز (یکشنبه) بیشتر ایستگاه های هواشناسی استان مرکزی کمترین دما از ابتدای پاییز امسال تاکنون را به ثبت رساندند.
وی بیان کرد: دمای هوا در تمام ایستگاه های این استان در 24 ساعت گذشته به زیر صفر درجه رسید و پیش بینی می شود دمای هوا از فردا با روند افزایشی همراه باشد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد، ورود موج ضعیفی از مناطق جنوب غرب موجب افزایش ناپایداری جو در مناطق جنوب غرب و دامنه های جنوبی زاگرس و برخی مناطق مرکزی کشور خواهد شد.
مرادی اظهار کرد: تاثیر این سامانه بر استان مرکزی ضعیف است و بر این اساس هوای این استان تا اواخر امروز (یکشنبه) کمی تا قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر و در برخی از نقاط به ویژه نیمه جنوبی،احتمال بارش های پراکنده برف یا باران دور از انتطار نیست.
وی، وضعیت هوای استان مرکزی برای روز دوشنبه را به صورت قسمتی ابری تا ابری، احتمال بارش خفیف باران یا برف همراه با وزش باد و برای روز سه شنبه تا پایان هفته جاری را به شکل جوی آرام پیش بینی کرد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: کمیجان با کمینه دمای 9 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و دلیجان با بیشینه دمای 11 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
از ابتدای سال زراعی جاری ( اول مهرماه امسال) تاکنون سه و هشت دهم میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/3075/ خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.