مراد محمودیان فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میانگین عملکرد برداشت محصول خرما از نخلستان های قصرشیرین را هفت و نیم تن در هر هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: امسال برای نخستین بار خرمای این شهرستان با کیفیت بسیار خوب و به صورت بسته بندی های کارتنی و پلاستیکی با وزن 10، پنج و 2 کیلوگرمی به سراسر ایران اسلامی عرضه شده است.
وی، ارقام خرمای این شهرستان را شامل زاهدی، اشرسی، جعفری، پیارم ، ربی و دیری ذکر کرد و افزود: خرمای اشرسی بومی قصرشیرین دارای 2 نوع خشک و نرم، درشت و گوشتی با کیفیت بالا و بسیار خوش طعم است و این رقم تولیدی کشور تنها مختص این منطقه مرزی است.
مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین اضافه کرد که به علت شرایط آب و هوایی مطلوب، استفاده از سامانه های نوین آبیاری، استفاده به موقع از کودهای شیمیایی، مبارزه با علف های هرز، نظارت کافی کارشناسان باغبانی، مدیریت در مرحله داشت، کاشت و برداشت و حضور باغداران در کلاس های ترویجی، برداشت خرما امسال در مقایسه با پارسال افزایش داشته است.
محمودیان از برنامه توسعه نخلستان های این شهرستان طی امسال خبر داد و اظهار کرد: از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده می شود.
شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه، بیش از 27 هزار تن جمعیت و 30 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ دارد که سالیانه بیش از 55 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.