مراد محمودیان روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود امسال از نخلستان های بارور شهرستان قصرشیرین 2 هزار و 600 تن خرما با عملکرد هفت و نیم تن در هر هکتار برداشت و روانه بازار مصرف شود.
وی با بیان این که قصرشرین در مجموع 733 هکتار نخیلات دارد که از این میزان 386 هکتار آن غیر بارور است، ارقام خرمای این شهرستان را شامل زاهدی، اشرسی، جعفری، پیارم، ربی و دیری ذکر کرد.
وی اظهارداشت: خرمای اشرسی دارای 2 نوع خشک و نرم، درشت و گوشتی با کیفیت بالا و بسیار خوش طعم است و این رقم تولیدی کشور تنها مختص قصرشیرین است.
مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین اضافه کرد که امسال به علت شرایط آب و هوایی مطلوب، استفاده از سامانه های نوین آبیاری، استفاده به موقع از کودهای شیمیایی، مبارزه با علف های هرز و نظارت کافی در مرحله داشت، کاشت و برداشت و برگزاری کلاس های ترویجی، شاهد افزایش تولید محصول خرما در این شهرستان هستیم.
محمودیان اظهار کرد: برداشت خرما از 20 شهریور آغاز می شود و با توجه به ارقام متنوع ، برداشت این محصول تا پایان مهر ادامه دارد.
خرمای تولیدی در قصرشیرین به علت نبود صنایع بسته بندی، تبدیلی و فرآوری به صورت فله ای به فروش می رسد که در صورت ایجاد صنایع تبدیلی و امکان بسته بندی و فروش بهتر این محصول علاوه بر اشتغالزایی، بهبود وضعیت معیشتی باغداران و تولید کنندگان این محصول را نیز به همراه دارد.
شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت دارای 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.