مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در راستای اجرای نظام نوین ترویج   کشاورزی تاکنون 271 پهنه در سطح مراکز جهاد کشاورزی استان تشکیل و تمام فعالیت های بخش برعهده   مسئولین این پهنه ها واگذار شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، زین العابدین قمری در جلسه ستاد ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی استان اظهارکرد: طرح پهنه بندی کشاورزی با به کارگیری بهینه نیروهای کارشناسی موجود و با هدف افزایش ضریب نفوذ دانش فنی و انتقال یافته های تحقیقاتی کارشناسان در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی در سطح روستاهای استان اجرا می شود.

وی افزود: در طرح پهنه بندی حوزه عمل مراکز جهاد کشاورزی مابین کارشناسان موجود مراکز تقسیم می شود تا با ایجاد رقابت بین کارشناسان زمینه افزایش تولیدات کشاورزی از نظر کمیت و کیفیت فراهم شود.

قمری ادامه داد: در حال حاضر کارشناسان مراکز پهنه بندی شده و سامانه الکترونیکی ثبت اطلاعات بهره برداران در اختیار آنان قرار گرفته است و هر کدام از آن کارشناسان اطلاعات کامل بهره برداران روستاهای حوزه پهنه خود را وارد سامانه می نمایند و این اطلاعات پس از تایید مسئول مرکز و مدیر شهرستان در اختیار بخشهای تخصصی جهت برنامه ریزی و تهیه برنامه عملیاتی برای کار شناس آن پهنه قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: سامانه دارای سطوح مختلف دسترسی ازکارشناس مسئول پهنه در شهرستان ، استان و وزارتخانه می باشد و توسط این مجموعه رصد می شود و از طرفی برنامه ریزی لازم جهت تجهیز مراکز به ملزومات اداری و خودرو نیز از این طریق می تواند انجام گیرد.

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: در راستای اجرای شبکه مدیریت دانش،  در سامانه جامع پهنه بندی نطام نوین ترویج کشاورزی تا کنون اطلاعات ۱۶۳ هزار و ۲۷۳ نفر بهره بردار و 1335 مددکار ترویجی ، توسط ۲۷۱ کارشناس پهنه بندی ثبت شده است .

وی تصریح کرد: در حال حاضر با اجرای این طرح اطلاعات تعداد 145 هزار و 603 هکتار قطعه زراعی و نزدیک به 4 هزار هکتار قطعه باغی در این سامانه ثبت شده است و ثبت اطلاعات همچنان تداوم دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.