به گزارش ایرنا، یوسف شاه حسینی روز یکشنبه در جلسه هیات اندیشه ورز دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه افزود: ما در همه حوزه ها نیاز به کار کارشناسی داریم ولی نباید به نظام کارشناسی دستگاه های اجرایی اکتفا کنیم وگرنه کار ناقص می ماند.
وی گفت: در این اتاق های فکر باید از دیدگاه و نظرات افراد مختلف بهرمند شد. هم کسانیکه تجربه مدیریت در حوزه اجرا دارند و هم آکادمیک و دانشگاهی در کنار هم قرار بگیرند چون دانشگاهیان شیوه کار خود را دارند و بخش اجرایی هم سازو کار خود را دارد.
شاه حسینی افزود: مسئله ای که ما داریم این است که برنامه ریزی در جان تصمیم گیری قرار نگرفته است. برای این کار نیاز به تجربه و دانش است. دانش هم نکته مهمی است که فقط مباحث کتابی، درسی و تحصیلاتی نیست بلکه یک نوع تنوع بینش است که در مجموع فعالیت ها حاصل می شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: اینکه نظام برنامه ریزی در خدمت یک نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی قرار بگیرد بسیار خوب است.
وی گفت: این نظام کارشناسی باید ترکیب و تلفیقی از کسانی باشد که هم صاحب نظرند و هم تخصص دارند که بشود عالمانه تر در این عرصه ها قدم برداشت.
وی افزود: در استان ما اکثر کسانی که در حوزه های مختلف فکر و اندیشه دارند زیاد هستند منتها رشته اتصال این افراد ایجاد نشده و باید یک سیستم مهیا کنیم تا از تجاربی که هست در اختیار نظام اجرایی قرار گیرد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه نیز با اشاره به تاثیر و نقش اتاق‌های فکر و هیات های اندیشه ورز در پیشرفت فکری و اجرایی دستگاه ها و سازمان های دولتی گفت: موضوع اتاق فکر و هیات های اندیشه ورز موضوع جدیدی نیست اما نقش ارزشمندی که این هیات ها در تعاملات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند می توانند بازوان توانمندی برای مدیران دستگاه های دولتی و اجرایی باشد.
علیرضا گودرزی افزود: تاثیر مثبت هیات های اندیشه بر کسی پوشیده نیست و ما نیز در حوزه اجتماعی و فرهنگی حتماً از این ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.
گودرزی با بیان اینکه ما باید قبل از انجام هر کاری تفکر کنیم، گفت: ما بعضا عادت بدی داریم که متأسفانه قبل از این که در موضوعی مشورت و تفکر را سرلوحه کار خود قرار دهیم شروع می‌کنیم به عمل کردن و این خود یک آسیب جدی می شود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با توجه به نقش و اهمیت تولیدات دانشگاه ها در پیشبرد اهداف برنامه های سازمان ها و ادارات دولتی گفت: یکی از فواید مهم هیات های اندیشه ورز پرهیز از خود رایی و به کار گرفتن خرد جمعی است این اقدام مهم باعث می‌شود خروجی کار هم با اشکال کمتری روبرو باشد.
گودرزی، جزم اندیشی و گروهی تصمیم گرفتن، تولید علم و پرهیز از آزمایش خطا، دوری از تشریفات رسمی و ایجاد روحیه همکاری و هم افزایی در راستای رسیدن به فکر جدید و انباشته فکر را چهار ویژگی هیات‌های اندیشه ‌ورز عنوان کرد.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.