فضل الله رنجبر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای تشکیل دولت یازدهم خوشبختانه توجه خوبی به حل مشکل زیرساختی روستاها صورت گرفته و در این میان شهرستان کرمانشاه نیز بی بهره نبوده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال دولت از محل صندوق توسعه ملی 11 میلیارد و 500 میلیون تومان و از محلی دیگر هشت میلیارد و 900 میلیون تومان برای تکمیل پروژه های نیمه کاره بخش آب روستایی به شهرستان کرمانشاه اختصاص یافت.
رنجبر ادامه داد: قرار است این مبلغ برای اجرای 21 پروژه عمرانی در 77 روستای شهرستان کرمانشاه با جمعیتی بالغ بر هشت هزار و 500 نفر، هزینه شود.
فرماندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه سال گذشته کار آبرسانی به 22 روستا با بیش از پنج هزار و 300 نفر جمعیت در حوزه شهرستان کرمانشاه صورت گرفته، افزود: برای این کار 140 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی در خصوص روستاهایی که تاکنون در آنها تامین آب صورت نگرفته، اظهار داشت: هم اکنون با اختصاص یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی، آبرسانی سیار به 52 روستای حوزه شهرستان در حال انجام است.
رنجبر یادآوری کرد: صبح امروز (12 آبان) نیز در راستای برنامه ریزی صورت گرفته مبنی بر بررسی مشکلات عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حوزه شهرستان جلسه ای با حضور مدیرآب و فاضلاب روستایی شهرستان و معاونان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان برگزار شد و پیشرفت فیزیکی پروژه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی در پایان گفت: حل مشکلات زیرساختی در روستاها موجب ماندگاری جمعیت و تداوم فعالیت ساکنان روستاها در عرصه تولید و رونق کشاورزی خواهد بود.
شهرستان کرمانشاه حدود یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جای داده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.