حمید روشن روان چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای گذر از بحران کم آبی اعتبارات سال 96 را باید به سمت روستاهای که مشکلات حادتر داشته و از نظر کمی و کیفی، شبکه های فرسوده و افت چشمه و چاه دچار مشکل هستند، سوق داد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی افزود: هدفگذاری ما باید این باشد که در کنار اجرای پروژه های جدید مشکل پروژه ها موجود را رفع کنیم.
روشن روان تصریح کرد: یکی از مشکلات ما، مصرف بالای آب در فصل تابستان است.
وی گفت: با توجه به هدفگذاری انجام شده برای تکمیل پروژه های ناتمام و همچنین نگهداری آب، سالی به 300میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
روشن روان اظهار کرد: کاهش بارندگی ها، افت آب های زیر زمینی و افزایش میزان مصرف آب آشامیدنی در فصل تابستان سبب شده تا در تامین آب مورد نیاز روستاییان​ با مشکل رو به رو شویم.
مصرف آب تولیدی این شرکت برای غیرآشامیدنی، انشعابات غیرمجاز از دیگر دغدغه های ما برای تامین آب آشامیدنی در مناطق روستایی است.
وی مدیریت در مصرف آب را نخستین قدم برای گذر از بحران کم آبی در تابستان امسال دانست و افزود: از روستاییان انتظار می‌رود از استفاده آب تولیدی این شرکت برای مصارف غیر آشامیدنی اجتناب کنند.

* 30 درصد شبکه های انتقال آب فرسوده است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی با اشاره به اینکه اکنون 30 درصد از شبکه انتقال آب در روستاهای استان فرسوده است، گفت: فرسودگی شبکه‌های آبرسانی سبب هدر رفت آب و افزایش مشکلات کم آبی می شود.
روشن روان با اشاره به وجود پنج هزار کیلومتر شبکه آب روستایی در استان گفت : هر ساله 200تا 300کیلومتر شبکه فرسوده آب روستایی در استان نوسازی می شود.
وی با بیان اینکه برای تعویض تمام شبکه های فرسوده آب روستایی در استان 100تا 120میلیارد تومان اعتبار نیازاست افزود: ازمحل اعتبارات صندوق توسعه ملی، سفر رهبری و اعتبارات استانی و ملی بخشی از نوسازی شبکه فرسوده انجام شده است.

*پیش بینی شناسایی 2500انشعاب غیرمجاز
روشن روان شناسایی و برخورد با مشترکان پر مصرف و انشعابات غیر مجاز و قطع انشعابات مذکور از جمله اقدامات جهت برون رفت از بحران کم آبی در فصل تابستان ذکر کرد.
وی افزود: برای سال 96شناسایی تعداد 2500انشعاب غیر مجاز در شبکه آب روستایی استان پیش بینی شده که در سه ماه اول امسال یک چهارم این میزان محقق شده است .
خراسان شمالی با جمعیت 864 هزار نفری در شمال شرق کشور قراردارد که حدود 48 درصد آن در روستاها ساکن هستند و معیشت آنها از کشاورزی و دامپروری است.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.