به گزارش ایرنا معصومه ابتکار روز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی اظهار کرد: در این خصوص با وزرا مکاتبه و وضعیت موجود و کارنامه وزرات خانه ها را بررسی شده است و در این پیوند، اتفاقات خوبی رخ داده است.
وی گفت: برای در اختیار قرار دادن پست های مدیریتی به زنان توانمند با استان ها نیز مکاتبه شده است و خواسته ایم شاخص 30 درصد را مورد توجه قرار دهند و رعایت کنند.
وی اظهار کرد: در این دولت جهت گیری ویژه ای برای زنان روستایی شده است، باید توان افزایی زنان روستایی محقق شود.
وی با بیان اینکه این طرح در استان خراسان شمالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: در این طرح زنان در تولید محصولات سالم و ارگانیک کشاورزی مشارکت داشته باشند.
معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده در بخش دیگری از سخنانش گفت: 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای طرح های اشتغال روستایی و عشایر اختصاص یافته است که پیگیر هستیم تا استان خراسان شمالی نیز سهم قابل توجهی داشته باشد و زنان از این تسهیلات برخوردار شوند.
ابتکار همچنین به برنامه ششم و ماده 101 و 102 آن اشاره ای کرد و گفت: بر اساس تکالیف قانون برنامه ششم باید نگاه متعادل به زنان و مردان برای بهره مندی از فرصت های برابر و تعالی رشد معنوی و مادی فراهم شود.
وی گفت: امور زنان یک امر فرابخشی است همه دستگاه ها باید از این برنامه حمایت کنند، باید همه بتوانند از فرصت های برابر برای پیشرفت و تعالی استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای به دختران بازمانده از تحصیل هم کرد و گفت: در استان های مرزی این مشکل مشاهده می شود، به هر دلیلی که از جمله فرهنگی، اقتصادی و قومیتی دختران از تحصیل باز می مانند باید تلاش شود تا این مشکل حل شود.

*بیکاری زنان تحصیل کرده بیش از مردان است
معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه بیکاری زنان تحصیل کرده بیش از مردان است گفت: زنان تحصیل کرده سرمایه ملی هستند باید از توانمندی و ظرفیت آنان استفاده کرد.
ابتکار در بخش دیگری از سخنانش به تغییر اقلیم و افزایش دما و تغییرات آب و هوایی اشاره ای کرد و گفت: در حوزه کشاورزی باید با توجه به تغییر اقلیم شرایط سازگاری را فراهم کنیم که در این راستا باید دانش آموخته های بخش کشاورزی فعالیت کنند.
وی همچنین بر حمایت زنان سرپرست خانوار که آسیب دیده هستند تاکید کرد و افزود: دستگاه های مربوطه باید در این راستا تلاش کنند تا این قشر بیشتر آسیب نبینند.
معاون رئیس جمهوری در اموربانوان و خانواده امروز در سفر یک روزه به استان خراسان شمالی در آیین آغاز به کار نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر (الکامپ) بجنورد، نشست شورای اداری و نشست با مدیران احزاب استان خراسان شمالی شرکت کرد.
وی قرار است از نمایشگاه دائمی صنایع دستی و توانمندی های بانوان در بنای تاریخی حسینیه جاجرمی بجنورد و هم چنین از کمپ ترک اعتیاد بانوان در شهر زیارت از توابع شهرستان شیروان هم بازدید کند.
ابتکار پیش از این در آبان ماه سال 93 و نیز فروردین ماه امسال در سمت رئیس سازمان محیط زیست به بجنورد سفر کرده بود.
3007/7185/6062 خبرنگاران: کبری علی آبادی . ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.