مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اختصاص یکهزار و 400 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هادی در استان در سال های گذشته گفت: امسال هنوز اعتبار لازم برای اجرای این طرح ابلاغ نشده ولی در صورت ابلاغ تا پایان سال جاری در 50 روستای دیگر طرح هادی اجرا می کنیم.
محمود بدلی ادامه داد: با توجه به اهمیت روستاهای مرزی، در 24 روستای مرزی آذربایجان غربی طرح هادی اجرا کرده ایم تا مرزنشینان نیز بتوانند از خدمات این طرح بهره مند شوند.
وی اظهار کرد: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل بند، آماده سازی اراضی پیش بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار انجام می شود.
وی گفت: طرح هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می شود.
به گفته وی محدودیت منابع مالی و همکاری نکردن روستاییان از موانع اجرای طرح هادی در برخی از روستاهاست.
وی افزود: برای اجرای طرح هادی در تمام روستاهای بالای 20 خانوار آذربایجان غربی حدود هشت هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار لازم است.
به گزارش ایرنا، 2 هزار و 165 روستای بالای 20 خانوار در آذربایجان غربی وجود دارد.
طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد.
پایه چنین طرح هایی در کشور از سال 1362 و تحت عنوان، روان بخشی روستاها، در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد، و در سال های بعد به خصوص از سال 1366 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پی گیری شد .
براساس این گزارش تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی از جمله ، اهداف مورد نظر در طرحهای مذکور است.
8135 / 2093 **خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.