**مشاور نهاد ریاست جمهوری: رسیدگی به امور ایثارگران اولویت اصلی دولت تدبیر و امید است
مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به ایثارگران دارد، گفت: بر این اساس دولت روحانی خدمت به ایثارگران را سرلوحه کار خود قرار داده است.

**25 هزار نفر در رشته های مختلف صنایع دستی آذربایجان غربی فعالیت می کنند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به فعالیت 25 هزار نفر در رشته های مختلف صنایع دستی این استان اشاره کرد و گفت: 500 کارگاه از حدود 2 هزار کارگاه صنایع دستی دارای مجوز استان در زمینه هنرهای چوبی، منبت کاری، ریزه کاری و معرق کاری فعالیت دارد.

**سد معبر و پستی و بلندی های مقابله با آن
امروزه با وجود سد معبر در جای جای آذربایجان غربی، عرف در مقابل قانون قرار گرفته و قبح آن که به لحاظ قانونی عملی مجرمانه به شمار می رود، تا حدود زیادی از بین رفته است.

**کشف و انهدام 474 مین و یک بمب عمل نکرده در سردشت
فرماندار سردشت با بیان اینکه این شهرستان مرزی در دوران هشت سال دفاع مقدس منطقه جنگی بوده است، گفت: 474 مین و بمب عمل نکرده هزار پوندی از دوران جنگ تحمیلی در جریان پاکسازی مناطق آلوده این شهرستان کشف و منهدم شد.

**جمع آوری 3 میلیارد ریال زکات در خوی
زکات از مصادیق بارز صدقه است که به عنوان پشتوانه مالی برنامه های اجتماعی در اصلاح ساختار جامعه، تطهیر زندگی، تزکیه نفوس و تألیف قلوب مردم نقش بسزایی دارد و به گفته دبیر ستاد زکات خوی، مردم این شهرستان امسال بیش از سه میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند.

**خانه‌های تاریخی روستای سوپورقان
هفته نامه کوشش در جدیدترین شماره خود مقاله ای در خصوص خانه‌ های تاریخی روستای سوپورقان نوشته: ' باغشهر تاریخی ارومیه در میان شهرهای دیار آذربایجان و کشور عزیزمان ایران به دلیل داشتن روستاهای متعدد و باغ هایی آباد، زبانزد اکثر کسانی است که به این شهر مسافرت کرده‌اند؛ شهری که دورتا دور آن را باغ‌های انگور، سیب، گردو یا زمین‌های کشت دیم کشاورزی دربر گرفته ‌است.

**کشف بیش از 1500 قلم لوازم جانبی تلفن همراه در ارومیه
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: یکهزار و 572 قلم لوازم جانبی گوشی تلفن همراه قاچاق در ارومیه کشف و یک نفر متهم این پرونده دستگیر شد.

**فیلم کوتاه با موضوع دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی تولید شد
فیلم کوتاه 7 دقیقه ای 'لجن' به نویسندگی و کارگردانی رضا امن زاده با موضوع دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه و منطقه 'کاظم داشی' این دریاچه تولید شد.

**کمک 50 هزار میلیارد ریالی خیران عرصه سلامت کشور در 9 سال گذشته
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: در 9 سال گذشته مردان و زنان خیّر در نقاط مختلف کشور بیش از 50 هزار میلیارد ریال برای بهبود زیرساخت های حوزه سلامت در استان های 31 گانه به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار کمک کرده اند.

**مرمت پل تاریخی باراندوز ارومیه به پایان می رسد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از پایان عملیات مرمت پل تاریخی باراندوز ارومیه خبر داد و گفت: این عملیات از سال 94 آغاز شده بود ولی به علت بارش های سال گذشته و اوایل امسال امکان اجرای عملیات در این مدت فراهم نمی شد.

**تامین منافع غرب مهمترین خواسته آمریکا از توطئه افکنی در خاورمیانه
سخنان سخیف چند روز پیش رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران واکنش های زیادی داشته است که در یکی از آنها، امام جمعه خوی در تجمع اعتراضی طلاب این شهرستان گفت: این سخنان و دیگر توطئه های آمریکا تنها برای حفظ منافع خود و رژیم صهیونیستی در منطقه انجام می شود.

**توسعه زیرساخت های سلامت ارمغان همکاری دولت و خیران به مردم آذربایجان غربی
در حالی که تا پیش از دولت یازدهم، آذربایجان غربی از جمله استان های رده پایین کشور در حوزه بهداشت و سلامت بود، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از ارتقای این شاخص ها خبر داد و آن را نتیجه توجه ویژه دولت و همکاری خیران در این عرصه دانست و گفت: افتتاح 183 خانه بهداشت در طول یک سال از جمله نتایج این همکاری است.

**آذربایجان غربی در جمع پنج استان برتر کشور در حوزه تعداد اشیای تاریخی موزه ها
معاون فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: این استان از نظر تعداد اشیای تاریخی موجود در موزه ها در جمع پنج استان برتر کشور قرار دارد.
3214/3072** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.