**فعالیت یکهزار و 270 نیکوکار در طرح اکرام ایتام ماکو
یتیم‌نوازی سنت حسنه و از تأکیدات پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) است که در راستای عمل به این سفارش، در نیمه نخست امسال یکهزار و 270 خیّر نیکوکار در طرح اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد ماکو همکاری خود را آغاز کرده و سرپرستی حداقل یک یتیم را متقبل شدند.

**135 هزار خودرو گازسوز آذربایجان غربی نیازمند معاینه فنی است
وجود معاینه فنی هیدرواستاتیک برای خودروهای گازسوز بالای 6 سال عمر الزامی بوده و به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بیش از 90 درصد از 150 هزار خودرو گازسوز این استان باید این معاینه فنی را اخذ کنند.

**استخراج 45 درصد باریت کشور از معادن مهاباد
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد در جنوب آذربایجان غربی با اشاره به سهم 45 درصدی این شهرستان در استخراج باریت کشور، گفت: سالانه بیش از 90 هزار تن از این ماده معدنی در این شهرستان استحصال می شود.

**ثبت‌ نام 6 هزار زائر آذربایجان غربی برای پیاده ‌روی اربعین حسینی
مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه ثبت نام زائران پیاده روی اربعین حسینی از ابتدای شهریور سال جاری آغاز شده است و تا سه روز مانده به اربعین ادامه دارد، گفت: تاکنون 6 هزار و 640 نفر از مردم این استان برای پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند.

**معامله 10 میلیون سهم در بورس آذربایجان غربی طی هفته گذشته
مدیرعامل بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه طی هفته گذشته 10 میلیون و 816 هزار و 559 سهم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی معامله شده است، گفت: ارزش این معاملات 33 میلیارد و 410 میلیون و 853 هزار و 150 ریال برآورد شده است.

**امسال بیش از 347 هزار گردشگر خارجی وارد آذربایجان غربی شدند
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به ورود 347 هزار و 623 گردشگر خارجی به این استان در نیمه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: این میزان در مدت مشابه سال قبل حدود 251 هزار و 168 نفر بوده است.

**آموزشیاران نهضت سواد آموزی ارومیه مطالبه های صنفی خود را خواستار شدند
حدود 20 نفر از آموزشیاران نهضت سواد آموزی ارومیه با حضور در مقابل استانداری آذربایجان غربی اجرای ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را خواستار شدند.

**نیم خیز قهرمانان قایقرانی آسیا برای کسب مدال طلای جوانان جهان
'رضا قهرمانی' و 'میلاد اله وردیان'، قایقرانان اهل نقده که چند روز پیش مدال طلای مسابقات روئینگ 2 نفری جفت پاروی مردان آسیا را در سنگاپور بدست آوردند، برای کسب مدال طلای جوانان جهان نیم خیز شده اند.

**30 بانوی عشایر خوی مهارت های کشاورزی را فراگرفتند
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خوی با تاکید بر نقش آموزش به زنان در توسعه جامعه روستایی گفت: 30 بانوی عشایر از روستای آلمالوی بخش قطور این شهرستان مهارت های کشاورزی و دامپروری را فراگرفتند.

**پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در شمال آذربایجان غربی
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: وزش باد نسبتا شدید از عصر امروز / دوشنبه/ در این استان و به ویژه شهرستان های شمالی قابل پیش بینی است.

**کانال تلگرامی یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی راه اندازی شد
کانال تلگرامی یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با هدف کاهش جرم در حوزه آثار تاریخی این استان راه اندازی شد.

**تمرین فشرده عضو تیم ملی وزنه برداری برای کسب مدال المپیک 2020
احمد احمدنژاد، عضو تیم ملی وزنه برداری ایران در وزن 77 کیلوگرم که با بالا بردن وزنه های 156 کیلوگرم در حرکت یک ضرب و 193 کیلوگرم در حرکت 2 ضرب رکوردهای کشوری را در این وزن اختیار دارد از امروز در اردوی تیم ملی حضور یافته اما از چندین ماه قبل تمرین فشرده برای کسب مدال المپیک 2020 میلادی را آغاز کرده است.

**یک هزارم جمعیت آذربایجان غربی نابینا و کم بیناست/ بهبود کیفیت زندگی معلولان مهمترین هدف بهزیستی
در حالی که آذربایجان غربی نزدیک به سه میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد، به گفته مدیرکل بهزیستی استان، سه هزار و 400 نابینا و کم بینا در استان شناسایی و از خدمات این نهاد بهره مند شده اند.

**همت خیران و تدبیر مسئولان امید بخش دانش آموزان محروم آذربایجان غربی
همت خیران آموزشی و تدبیر مسئولان آموزش و پرورش آذربایجان غربی دست به دست هم داد تا مشکلات تحصیلی دانش آموزان در بسیاری از مناطق این استان رفع و کودکان محروم به مانند سایر دانش آموزان در مهرماه در کلاس های درس حاضر شوند.
3214/3072
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.