به گزارش خبرنگار ایرنا، طهمورث الیاسی شنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات تدبیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغال روستاها یکی از برنامه های اولویت دار سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است که باید در استان به آن توجه ویژه داشت.
وی همچنین با اشاره به وجود یک هزار و 700 روستای بالای 20 خانوار در استان افزود: تهیه و اجرای سند توسعه ای آن ها نقش بسیار مهمی در جلوگیری از مهاجرت به شهرها دارد.
الیاسی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه هایی که برای ماندگاری روستانشینان در دست اجراست طرح منارید است که فعلا به صورت پایلوت در روستاهای کرمانشاه و چهار استان دیگر اجرایی می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه در ادامه به تهیه طرح آمایش سرزمینی استان نیز اشاره و اظهار داشت: این کار از خرداد 93 شروع و تهیه آن به دانشگاه رازی واگذار شده است.
وی گفت: سند آمایش سرزمینی کرمانشاه در بیش از هشت هزار صفحه تهیه شده و در آن از نظرات 107 نفر از کارشناسان، اساتید و صاحب نظران و متخصصان استان استفاده شده است.
الیاسی، همچنین از تخصیص 9 میلیارد ریال به سند آمایش سرزمینی کرمانشاه خبر داد و گفت: سال 93 مبلغ 2 میلیارد ریال، سال 94 مبلغ سه میلیارد ریال و سال گذشته نیز چهار میلیارد ریال برای این سند اختصاص یافت.
وی در پایان گفت: باید تلاش کنیم کار مطالعات سند آمایش سرزمینی کرمانشاه تا پایان سال جاری به اتمام برسد تا آن را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تحویل دهیم تا در برنامه ششم توسعه لحاظ شود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.