به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند شنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات تدبیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: فایده تدوین سند آمایشی و توسعه ای استان توسط متخصصان و صاحب نظران داخلی این است که آن ها بسیار بهتر و بیشتر از سایر افراد از ظرفیت ها و توانمندی های این دیار مطلع هستند.
وی ادامه داد: افرادی که در خارج استان هستند، به طور قطع شناخت و آگاهی چندانی نیز از موقعیت کرمانشاه ندارند و نمی توانند سند آمایشی مورد نیاز را تهیه و تدوین کنند.
بازوند با اشاره به اینکه بیش از سه سال است که از آغاز تهیه سند آمایشی استان می گذرد، افزود: به نظر می رسد در این مدت آنگونه که باید دست اندرکاران تهیه سند نتوانسته اند موفق ظاهر و نظر مدیران استانی را جلب کنند.
استاندار کرمانشاه همچنین به فرصت اندکی که برای تحویل سند آمایشی استان به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور باقی مانده، اشاره و اظهار کرد: مسئولان تهیه سند آمایشی استان یک ماه فرصت دارند تا کارگروه هایی را با حضور ناظر تهیه سند تشکیل داده و نتایج حاصله را در جلسات آتی شورای برنامه ریزی ارائه کنند.
وی در ادامه از وجود مشکلات در روستاها و نبود یک متولی خاص برای پیشبرد امور آن ها سخن گفت و افزود: وجود دستگاه های متنوع که خود را در امور روستائیان ذی نفع می دانند باعث شده تا برنامه هایی که برای توسعه روستاها تدوین شده به خوبی اجرایی نشود.
بازوند، سرگردانی روستاها بین دستگاه های اجرایی را به ضرر مردم ساکن در آن ها ذکر کرد و افزود: نتیجه این سرگردانی مهاجرت آن ها به شهرها و در نتیجه افزایش حاشیه نشینی است.
وی در پایان و با بیان اینکه هر ساله تعداد روستانشینان کاهش و در مقابل تعداد شهرنشینان افزایش می یابد، گفت: باید راه چاره ای اساسی برای این مساله پیدا کرد تا با رفع مشکلات روستائیان از مهاجرت آن ها به شهرها جلوگیری شود.
کار تهیه آمایش سرزمینی استان کرمانشاه از خرداد 93 توسط دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز شده و تاکنون 9 میلیارد ریال برای تهیه آن تخصیص یافته است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهرستان و 2 هزار و 620 روستا است که از این تعداد یک هزار و 700 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.