به گزارش ایرنا، اسدالله رازانی روز پنجشنبه در آخرین جلسه شورای برنامه ریزی استان در سالجاری که در سرسرای تدبیر استانداری برگزار شد، با اشاره به اثرگذاری نتایج سرشماری سال 95 در برنامه ریزی های استان افزود: نتایج این سرشماری در برنامه ریزی ها از جمله در نظام توزیع اعتبارات در بین شهرستان ها کاملاً لحاظ می شود.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سرشماری آمار جالب توجهی را روشن کرده است، متذکر شد: براساس آمار ارائه شده نرخ رشد جمعیت استان چندان زیاد نیست و از نرخ رشد جمعیت کشور پائین تر است. البته برخی از استان ها مانند همدان که در همسایگی کرمانشاه واقع شده است نرخ رشدی منفی دارند.
وی اظهار کرد: این سرشماری نشان می دهد نرخ مهاجرت در سالهای گذشته بالا بوده و در همین راستا باید مجموعه اقدام های توسعه ای در استان به گونه ای طرح ریزی شود که جمعیت فعلی در استان باقی بمانند و حتی زمینه ای را فراهم کرد تا جمعیت سایر استان ها نیز به کرمانشاه بیایند.
استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: 25 درصد از سرجمع اعتبارات استان صرف ساماندهی پروژه های مهمی مثل احیا و مرمت بیستون، طاق بستان و معبد آناهیتا که ماهیت استانی دارند؛ می شود.
رازانی با اشاره به تصویب نهایی و تعیین تکلیف بودجه سال 96 در مجلس شورای نگهبان با اهتمام دولت و مجلس، اظهار داشت: در سال گذشته تاخیر تصویب بودجه در مجلس موجب تاخیر در کارهای استان شد. بر مبنای این تجربه، امسال به گونه ای برنامه ریزی انجام شد که پیش از وصول بودجه، سهم هر کدام از شهرستان ها را مشخص کنیم و در این راستا از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواسته شد در این زمینه کار کند.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: این مجموعه مدلی را براساس 40 شاخص تنظیم کرد که در این نشست میزان سهم هر شهرستان از بودجه مشخص شد.
وی تصریح داشت: با وجود اینکه اعداد بودجه به صورت رسمی هنوز اعلام نشده ولی چون اطلاعات وجود داشت براساس آن سهم بندی ها مشخص گردید.
وی سهم شهرستان کرمانشاه از بودجه 96 را 45 درصد و سهم 13 شهرستان دیگر را 55 درصد اعلام کرد و افزود: به زودی میزان سهم هر شهرستان توسط سازمان برنامه و بودجه به فرمانداری ها ابلاغ می شود.
رازانی خاطرنشان ساخت: امروز تصویب شد تمامی کارهای تعیین پروژه و مبادله موافقت نامه که جزو مراحل اجرای بودجه و پروژه است تا قبل از پایان بهار انجام شود و به این ترتیب در همین روزهای آغازین سال به تدریج وارد اجرای بودجه شویم.
استاندار کرمانشاه افزود: همچنین مقرر شد 25 درصد از سرجمع همه اعتبارات صرف پروژه هایی شود که ماهیت استانی دارند از جمله پروژه های مهمی مثل احیا و مرمت بیستون، طاق بستان، معبد آناهیتا و پروژه هایی از این سنخ که در قالب شهرستانی نمی گنجد.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: این پروژه ها برای استان اهمیت کلیدی و راهبردی دارند و رونق دادن به این مراکز گردشگری به تقویت این بخش کمک خواهد کرد و زمینه ای را فراهم خواهد کرد تا کرمانشاه به یک مقصد مهم گردشگری تبدیل شود.
رازانی بیان داشت: امسال پروژه های عمرانی استان زودتر آغاز خواهند شد و این مساله تاثیر مستقیمی بر روی افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در سال جدید خواهد داشت
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.