به گزارش خبرنگار ایرنا، طهمورث الیاسی روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کرمانشاه که به بررسی سند راهبردی آمایش استان اختصاص داشت، اظهار کرد: بحث آمایش استان و مطالعات آن در دولت تدبیر و امید به صورت جدی آغاز و برای رسیدن به یک جمع بندی مطلوب نظرات دستگاه های مختلف اخذ شد.
وی با بیان اینکه اجرای طرح آمایش استان به دانشگاه رازی واگذار شده است، افزود: بدون شک جامعه دانشگاهی کرمانشاهی می تواند طرحی جامع مبتی بر مباحث علمی و آنچه که نیاز استان را ارائه کند.
الیاسی ادامه داد: در اردیبهشت امسال با حضور استاندار مطالعات کلی طرح آمایش ارائه و با نظر ایشان قرار شد در حضور تعدادی بیشتری از مدیران و صاحب نظران استان جلسه ای برگزار و در آن به بحث و تبادل نظر پرداخته شود و این جلسه به همین منظور تشکیل شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طرح اولیه آمایش کرمانشاه پس از تشکیل پنج کارگروه آمایش با حضور صاحب نظران استان آماده شده و به زودی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در طرح آمایش استان کرمانشاه در حدود 800 لایه اطلاعاتی پراهمیت در حوزه های عمرانی، برنامه ریزی، امنیتی، اقتصادی، مدیریت بحران و ... وجود دارد.
الیاسی همچنین به زمان بر بودن تهیه طرح آمایش توسعه ای اشاره و اظهار کرد: تاکنون 15 استان این طرح را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه کرده اند که هر استان حدود پنج تا شش سال وقت صرف کرده اند.
وی در پایان اظهار کرد: کار تهیه سند راهبردی آمایش استان کرمانشاه که به صورت جدی از سال 93 آغاز شده هم اینک و پس از سه سال آماده ارائه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور شده است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.