رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: بودجه‌ای که دولت در سال 1396 به استان آذربایجان‌شرقی اختصاص خواهد داد بالغ بر 50  هزار میلیارد ریال است.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، داود بهبودی، مجموع اعتبارات استان شامل تملک دارایی سرمایه‌ای استانی، هزینه‌ای، توازن منطقه‌ای، ملی، استانی ویژه و رودخانه‌های مرزی استان در سال 1396 را بیش از 50 هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
 
وی گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی امسال نسبت به سال گذشته حدود 31 درصد رشد داشته و از دو هزار و 975 میلیارد ریال به سه هزار و 900 میلیارد ریال رسیده است که در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان  بین شهرستان‌ها و دستگاه‎های اجرایی توزیع شد و به تصویب رسید.
 
وی اعتبارات توازن منطقه‎ای استان در سال جاری را نیز حدود چهار هزار و 350 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: علاوه بر اعتبارات استانی از محل اعتبارات ملی، استانی‌ ویژه و ساماندهی رودخانه‌های مرزی برای پروژه‌های به نام استان مبلغ 15 هزار و 140میلیارد ریال توسط وزارتخانه‌ها در استان هزینه خواهد شد.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد: اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‎های اجرایی نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته با 20 درصد رشد به حدود سه هزار و 600 میلیارد ریال رسید که این اعتبارات نیز برحسب نرم‌ها و قواعدی که وجود دارد توسط شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بین ادارات کل و دستگاه‎های اجرایی توزیع شد و به تصویب رسید.
 
وی ادامه داد: بخشی از اعتبارات ابلاغی نیز در بین سال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به استان ابلاغ می‌گردد که به سقف اعتبارات استان اضافه خواهد شد.
 
وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌هایی مثل آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و نیز دستگاه‎های قضایی و انتظامی و برخی سازمان‌های دیگر که دارای اعتبارات ملی هستند، مشمول اعتبارات استانی نمی‌شوند، که با احتساب آنها بودجه‌ای که توسط دولت در سال جاری به استان آذربایجان‌شرقی اختصاص می‌یابد بالغ بر 50 هزار میلیارد ریال می‌باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.