به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز دوشنبه در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران شهرستان یزد با دستور کار بررسی وضعیت شهرستان و مسائل مرتبط با بیماری تب کریمه کنگو و برنامه ریزی جهت مقابله با حوادث احتمالی افزود: خوشبختانه تاکنون با توجه به تمهیدات اندیشیده شده هیچ مورد بومی که مبتلا به این نوع بیماری باشد، گزارش نشده است.
وی بر رعایت جدی اصول بهداشتی در واحدهای دامداری و کشتارگاه های دام به عنوان مهمترین پیش نیازهای اصلی برای کنترل این نوع بیماری تأکید کرد و گفت: همه دستگاه ها ملزم به همکاری برای سلامت بخشی به مردم هستند و باید از همه امکانات خود برای پیشگیری از شیوع بیماری در شهرستان استفاده نمایند.
فرماندار یزد ضرورت اطلاع رسانی شفاف به مردم را در پیشگیری از شیوع این بیماری در سطح جامعه مهم و تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: برای پیشگیری از این بیماری هم باید مبارزه با ناقلین و هم افزایش سطح آگاهی مردم در دستور قرار گرفته است و مردم در هنگام خرید گوشت نسبت به نکات مورد تایید دامپزشکی اقدام کنند که خدای ناکرده درگیر این بیماری نشوند.
سالاری اضافه کرد: بخشداران و دهیاران برای پیشگیری از این بیماری مشترک وظیفه سنگینی برعهده دارند و مهمترین وظیفه آنها آگاه کردن روستاییان و دامداران نسبت به بیماری تب کریمه و مقابله با کشتار غیر مجاز دام در روستاها است.
شهرستان یزد بیش از 600 هزار نفر جمعیت دارد.
7537 / 6197 خبرنگار: مسعود میرجلیلی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.