به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما 28 مهر در خطبه های نماز جمعه کرمانشاه با بیان اینکه آمار بالای بیکاری استان باعث شرمندگی همه ماست،
افزود: باید همه مسئولان به فکر اشتغالزایی و شکوفا کردن استعدادهای کرمانشاه باشند.
وی اظهار داشت: حرف اول همه مسئولان کشور باید اقتصاد مقاومتی و پرهیز از اتکا به نفت باشد زیرا ظرفیت های صادراتی بسیاری برای عرضه انواع محصولات به کشورهای روسیه، عراق، ترکیه، قطر، اقلیم کردستان و... وجود دارد اما متاسفانه ابزار و زمینه‌های آن مهیا نشده است.

**انجام بسیاری از خدمات ربطی به تحریم ندارد
به اعتقاد امام جمعه کرمانشاه مهیا کردن بسیاری از زمینه های تولید و صادرات هیچ ارتباطی با تحریم ها ندارد چه بسا همزمان با تحریم بزرگترین پیشرفت ها و خدمات در کشور انجام شده است.
به گفته او، تحریم و فشار غرب و آمریکا علیه جمهوری اسلامی مربوط به امروز نیست و حتی ربطی به موضوع موشکی و سپاه پاسداران ندارد بلکه این تحریم ها از همان آغاز انقلاب اسلامی وجود داشته و نتیجه کینه و عصبانیت آمریکا از اقتدار، استقلال و نفوذ کلمه ایران بوده است تا به عنوان الگوی دیگر کشورها مطرح نشود.

**عصبانیت آمریکا از ایران طبیعی است
او در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جوانان و نخبگان اشاره و عنوان کرد که همه مسئولان و مردم باید در مقابل مکر و حیله آمریکا هوشیار باشند.
به اعتقاد آیت الله علما، عصبانیت آمریکا از ایران طبیعی است زیرا تمام نقشه های آنها در سوریه، عراق، لبنان، یمن، بحرین افغانستان و داخل ایران توسط جمهوری اسلامی خنثی شده و آمریکا حتی توان پاسخگویی به مریدان منطقه ای خود را هم ندارد.
او همچنین موضع گیری کشورهای اروپایی در دفاع از توافق برجام را مثبت دانست اما تاکید کرد: این حمایت کافی نیست و اروپایی ها باید در مقابل هرگونه نقض برجام و دخالت در امور موشکی جمهوری اسلامی موضع قوی در مقابل آمریکا داشته باشند.
امام جمعه کرمانشاه در پایان تاکید کرد که موضع و سخن همه مسئولان ارشد کشور در مقابل غرب باید در پیروی از رهبر معظم انقلاب مقتدرانه و از جایگاه قدرت باشد.
آیت الله علما، همچنین سالروز درگذشت آیت الله مهدوی کنی رئیس فقید مجلس خبرگان و شهید مصطفی خمینی فرزند امام راحل را گرامی داشت.
8066/7444 خبرنگار:عبدالله الماسی ** منتشر کننده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.