به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد خبری مهم استان در هفته گذشته برگزاری صبحگاه نیروی انتظامی با حضور استاندار، فرماندهان نیروهای مسلح استان، رئیس کل دادگستری، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه و جمعی دیگر از مسئولان استان در فرماندهی انتظامی کرمانشاه بود.
استاندار کرمانشاه در این مراسم با تقدیر از تلاش ها و زحمات نیروی انتظامی گفت: آن ها با ایجاد امنیت پایدار می توانند نقش مهم و اثرگذاری در رونق و توسعه اقتصادی جامعه ایفا کنند.
هوشنگ بازوند با بیان اینکه نیروی انتظامی مظهر امنیت و اقتدار کشور است، از آن ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و حکومت یاد کرد که با تلاش های شبانه روزی خود آسایش خاطر را به افراد جامعه می بخشند.

** جرائم خشن در استان کرمانشاه 12 درصد کاهش یافت
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به اقدام ها و تلاش های شبانه روزی پلیس گفت: در 6 ماه اول سال جاری شاهد کاهش 12 درصدی جرائم خشن در استان بوده ایم ضمن اینکه در این مدت سرقت های کلان و مهم 12 درصد و سرقت های خُرد نیز چهار درصد کاهش داشته است.
سردار منوچهر امان اللهی در ادامه کاهش 42 درصدی شرارت و چاقوکشی در سطح استان را از دیگر نمونه های بارز تلاش شبانه روزی سبزپوشان نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از موفقیت های پلیس افزایش 86 درصدی کشفیات کالای قاچاق بوده است که ارزش ریالی مکشوفات قاچاق به 308 میلیارد ریال می رسد.

** 258 تن گوشت آلوده در یک سال گذشته در استان کرمانشاه معدوم شده است
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در یک سال گذشته و در راستای نظارت بر امنیت و سلامت غذایی مردم 258 تن گوشت آلوده در استان شناسایی و معدوم شده است.
نادر پرور در نشست خبری افزود: در این مدت بیش از 92 هزار نمونه گیری خون دام مشکوک به بیماری به عمل آمد که پنج هزار مورد غیربهداشتی تشخیص و معدوم سازی شده است.
وی پیشگیری و کنترل بیماری های دامی مانند تب مالت، را اصلی ترین وظیفه این نهاد دانست، گفت: بیش از 50 درصد از بیماری های مختلف انسان ناشی از تغذیه فرآورده های آلوده دامی است.

** 330 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در نیمه اول سال به مددجویان استان پرداخت شده است
مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه، از پرداخت 330 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان زیرپوشش این نهاد در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در برنامه پیش بینی شده امیدواریم که تا پایان امسال بتوانیم یک هزار و 50 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان خود پرداخت کنیم.
حسین خدرویسی با بیان اینکه این تسهیلات به صورت قرض الحسنه و برای هر نفر 200 میلیون ریال تعیین شده است، از پرداخت 750 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به پنج هزار و 457 نفر از مددجویان کمیته امداد در سال گذشته خبر داد و گفت: این افراد با دریافت تسهیلات مذکور از چرخه حمایتی خارج می شوند.
وی با بیان اینکه هم اکنون 68 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان کرمانشاه هستند، میانگین مستمری پرداخت شده ماهانه به مددجویان این کمیته را 325 میلیارد ریال عنوان کرد.

**پیکر تخریبچی شهید 'قربان برات زاده' در قصرشیرین تشییع شد
پیکر تخریبچی شهید 'قربان برات زاده' از نیروهای پاکسازی میادین مین مستقر در قصرشیرین صبح روز دوشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در این شهر تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش در مشهد منتقل شد.
این شهید والامقام روز شنبه هفته جاری در جریان عملیات پاکسازی یکی از میادین مین بازمانده از دوران دفاع مقدس در منطقه 'بمو' شهرستان ثلاث باباجانی بر اثر انفجار یک قبضه مین به شهادت رسید و یکی دیگر از اعضای تیم مین روبی وزارت دفاع نیز مجروح شد.

** انقلاب اسلامی به الگوی مقاومت منطقه و کشورهای اسلامی تبدیل شده است
جانشین فرمانده بسیج مستضعفین کشور گفت: مقاومتی که امروز در منطقه خاورمیانه و کشورهای اسلامی در برابر زورگویی استکبار شاهد هستیم الگو گرفته از انقلاب اسلامی است.
سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی روز دوشنبه در یادواره شهیدان شاخص ورزش کشور 'داریوش ریزوندی' و 'محمود شهبازی' که در اسلام آبادغرب برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز مردم عراق، سوریه، یمن، فلسطین و بحرین در حال مبارزه با زیاده خواهی دشمنان هستند از انقلاب اسلامی و رزمندگان کشورمان الگو گرفته اند.
وی همچنین به رشادت مردم استان کرمانشاه و شهرستان اسلام آبادغرب نیز در طول دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: رژیم بعث عراق در طول هشت سال دفاع مقدس 636 بار به مرزهای استان کرمانشاه تجاوز کرد و در عملیات مرصاد نیز مردم اسلام آبادغرب با تقدیم 227 شهید، رشادت های خود را در طول هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند.
سردار فضلی تصریح کرد: بانوان غیرتمند اسلام آبادغرب نیز در دوران دفاع مقدس رشادت های زیادی از خود به نمایش گذاشتند و همپا با مردان از کیان و آب و خاک کشور دفاع کردند.
وی، تقدیم 240 زن شهیده را نمونه بارز استقامت و رشادت زنان اسلام آبادی دانست و گفت: آن ها درس غیرت و شجاعت را به خوبی آموزش دادند.

**عملیات احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه آغاز شد
عملیات احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس کرمانشاه عصر چهارشنبه با حضور سردار سرلشکر پاسدار 'سیدیحیی رحیم صفوی' دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، استاندار و جمعی دیگر از مسئولان کرمانشاه در پادگان توحید برگزار شد.
مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه قرار است در زمینی به مساحت 14 هکتار و در فضای تاسیساتی 12 هزار و 500 متر مربع احداث شود و برای این مرکز فرهنگی بخش های مختلفی درنظر گرفته شده از جمله اینکه موزه و نمایشگاه دفاع مقدس در فضایی به مقدار پنج هزار و 660 متر و سالن همایش، خدمات و پذیرایی به مساحت سه هزار و 400 متر احداث شد.
ساخت مسجد، مرکز پژوهشی و آموزشی، کتابخانه، ساختمان اداری و اقامتی، رستوران، فروشگاه محصولات فرهنگی و آمفی تئاتر روباز از جمله دیگر اماکنی است که قرار است در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه ساخته شود.

** نقش مردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس بی بدیل و غیرقابل انکار است
دستیار و مشاورعالی فرمانده معظم کل قوا، نقش مردم کرمانشاه در دوران هشت سال دفاع مقدس را بی بدیل و غیرغابل انکار دانست و گفت: رشادت و غیرتی که مردم این استان از خود نشان دادند برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد.
سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم صفوی در مراسم کلنگ زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس کرمانشاه که در پادگان توحید این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در مظلومیت کرمانشاه و مردمانش همین بس که با وجود نقش بسیار پررنگی که در زمان دفاع مقدس داشتند، امروز جزو آخرین استان هایی هستند که عملیات احداث باغ موزه آن آغاز شده است.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه از ابتدا در خط مقدم نبرد با دشمنان بعثی قرار داشته و در دوران دفاع مقدس 1200 مرتبه، موشک باران شده است، گفت: اعزام 170 هزار رزمنده به جبهه های نبرد حق علیه باطل به خوبی این مطلب را ثابت می کند.
وی تصریح کرد: تقدیم حدود 10 هزار شهید و بیش از 20 هزار جانباز دلیل محکم دیگری بر جانفشانی مردم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس است که باید به آن توجه کرد.
صفوی همچنین نقش زنان استان کرمانشاه با تقدیم یک هزار و یکصد شهید در دوران دفاع مقدس را نیز بسیار پررنگ توصیف کرد و گفت: شیرزنانی مانند آن خانم تبر بدست گیلانغربی (فرنگیس حیدرپور) که چند عراقی را به هلاکت رساند در این استان زیاد هستند.

** امکانات مطلوبی در مرز خسروی برای خدمت به زائران حسینی فراهم است
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد اربعین استان که با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزارت کشور در محل پایانه مسافری مرز خسروی برگزار شد با بیان اینکه اربعین حسینی یک فرصت برای استان است، گفت: امکانات مطلوبی در مرز خسروی برای خدمت به زائران حسینی فراهم شده است و از تمام ظرفیت ها و امکانات برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده می شود.
مجتبی نیک کردار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه نیز در سخنانی تکمیل بزرگراه کربلا از کنگاور تا مرز خسروی، نصب علایم و دوربین های پایش سرعت در مسیر ، تامین روشنایی توقفگاه ها، حضور ستاد بحران از 5 تا 25 آبان، نصب دوربین های امنیتی از سوی ارتش در چهار نقطه برای پایش امنیتی قصرشیرین تا مرز خسروی را از مهمترین اقدام های انجام شده در بحث زیر ساخت اربعین نام برد.
جعفر همتی جانشین استاندار کرمانشاه در ستاد اربعین استان نیز در سخنانی گفت: سال گذشته در بحث تغذیه و اسکان به 700 هزار تن از زائران حسینی در کرمانشاه خدمات رسانی شد و امسال قرار است 500 هزار تن از زائران نیز از مرز خسروی عازم عراق شوند.
وی یادآوری کرد: اعزام زائران از از مرز خسروی از صبح تا ساعت 13 یا 14 انجام می شود و در ساعات بعدازظهر و شب تردد زائر صورت نمی گیرد.

** اربعین فرصتی برای دستیابی استان کرمانشاه به مسیر پیشرفت است
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: اربعین فرصتی برای رسیدن استان کرمانشاه به حق خود برای رسیدن به مسیر توسعه و پیشرفت است.
سیدمحمدعلی افشانی نیز در این جلسه افزود: رشادت های مردم استان کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس هیچگاه فراموش نخواهد شد و فرصتی که امروز برای تردد زائران فراهم شده به برکت خون شهداست تا مردم این منطقه به حق تاریخی خود برسند.
وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه مسئولان بتوانند خدمت خوبی را به زائران سید الشهدا ارائه دهند، گفت: رسانه ها مسئولیت خطیری را برای خدمت رسانی به زائران بر عهده دارند تا با علم و آگاهی به منطقه بیایند.

** نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل تابستان 18 درصد اعلام شد
مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان کرمانشاه را در فصل تابستان 18 درصد اعلام کرد.
کرمانشاه با این نرخ بیکاری که 6.3 درصد از میانگین کشوری بیشتر است، در رده دوم بیکارترین استان های کشور قرار گرفت.
همچنین نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمانشاه در فصل تابستان 42.2 درصد اعلام شد که 1.2 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل تابستان نسبت به فصل بهار که 20.2 درصد بود 2.2 درصد و نسبت به تابستان سال گذشته که 20.3 درصد بوده 2.3 درصد کاهش نشان می دهد.

** سپاه پاسداران مورد احترام ملت ایران و باعث افتخار کشور است
نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه سپاه پاسداران را جزو نیروهای مردمی و مورد احترام و مقبولیت ملت دانست و گفت: سپاه پاسداران باعث افتخار ایران اسلامی است.
آیت‌ الله مصطفی علما در خطبه ‌های​ این هفته نماز جمعه کرمانشاه به اظهارات نسنجیده و خصمانه رئیس جمهوری آمریکا در مورد سپاه پاسداران اشاره کرد و افزود: سپاه نیروی مردمی و از برخاسته از ملت ایران است و از جایگاه بسیار والایی در میان مردم برخوردار است.
وی سخنان رئیس جمهوری آمریکا در مورد سپاه پاسداران را نشانه کینه و غرض آمریکایی ها از توانمندی، اقتدار و تاثیرگذاری سپاه دانست و گفت: سپاه امروز با توان و قدرت بالا حامی مستضعفان و مظلومان جهان است.
امام جمعه کرمانشاه در ادامه خطبه ها به اظهارات خصمانه آمریکایی ها در ارتباط با برجام و موضوع انرژی هسته ای نیز اشاره کرد و گفت: تمام دنیا بر حقانیت جمهوری اسلامی در موضوع هسته ای صحه گذاشتند و آمریکایی ها بنا بر دشمنی و کینه دیرین نمی خواهند مفاد قانونی برجام را که مورد تایید کشورهای مذاکره کننده است عملی نمایند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.