به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان اصفهان، حجت‌الاسلام اسماعیل سیاوشی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر داران با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم معنوی اعتکاف با حضور امت خداجو، نوجوانان و جوانان اظهار داشت: باید از همه کسانی که در برگزاری این مراسم معنوی به صورت مستقیم و غیرمستقیم شرکت داشتند تشکر کنیم.

وی با اشاره به موضوع انتخابات افزود: خداوند می‌فرماید: من امر می‌کنم که امانت‌ها را به دست اهلش بسپارید"، وقتی کسی امانتی را می‌پذیرد و نمی‌تواند به خوبی رسیدگی کند یا به صورت عمدی رسیدگی نمی‌کند ظلم کرده است.

امام جمعه داران با بیان اینکه هیئت‌های بررسی باید در بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات امانت دار باشند، گفت: باید براساس اسناد و مدارک کسی را رد یا قبول کرد.

وی بیان کرد: اگر کسی به ناحق رد شد حق اعتراض دارد اما مردم بدانند کسی که صلاحیت نداشته و رد شده است نباید امانت را به دست او سپرد چرا که صلاحیت لازم را ندارد.

حجت الاسلام سیاوشی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز داران با اشاره به تجاوز آمریکا به سوریه گفت: امروز اگر ایران به کمک همسایه‌های خود نرود این جنگ در کشور ما رخ می‌دهد، اما قدرت جمهوری اسلامی است که در صورت تجاوز هر دشمنی او را به خاک مذلت می‌نشاند.

حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی، دشمنان نظام را ناکام می‌کند

حجت الاسلام یحیی رهایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرضا با اشاره به اینکه ملت در آستانه دو انتخابات مهم قرار گرفته است، اظهارداشت: باید مردم در انتخابات به نکات مهمی توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه انتخابات ما تجلی مردم سالاری دینی و جشن سیاسی ملتی است که قبل از انقلاب سال‌های متمادی از حق خود محروم بودند، افزود: به برکت انقلاب اسلامی ملت به حق خود رسیدند و بعد از پیروزی انقلاب مردم پای صندوق‌های رای آمده و سرنوشت خود را رقم زدند.

امام جمعه موقت شهرضا با بیان اینکه دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز در پیش است که هیچ یک نباید بر دیگری تأثیر گذاشته و آن را تحت الشعاع قرار دهد، گفت: انتخابات شوراها به دلیل محلی بودن برای مردم هر منطقه اهمیت بیشتری دارد.

وی بیان کرد: در ایام انتخابات همه افراد باید با رعایت تقوای الهی مراقب اظهارنظرها و قضاوت‌های خود باشند زیرا اظهارنظر درباره دیگران جزو حق الناس بوده و اگر خطایی در آن بشود به سادگی قابل بخشش نیست.

امام جمعه موقت شهرضا تصریح کرد: انتخابات از آن یک سلیقه خاص و یک جناح خاص نیست، باید حضور گسترده مردم در انتخابات را شاهد باشیم، رهبری معظم انقلاب حضور گسترده مردم در انتخابات را این گونه تعبیر کردند که پایه‌های نظام را قوی و چشم دشمنان اسلام به نظام را کور می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نامزدهای انتخاباتی شورای شهر باید دارای تخصص‌های لازم در همه بخش‌های فرهنگی، عمرانی، خدماتی و اجرایی باشند، افزود: اگر کسی مشاهده می‌کند که فرد دیگری بهتر از او در بین اعضای داوطلب حضور دارد، باید اجازه دهد که او در صحنه رقابت‌ها باقی بماند.

حجت الاسلام رهایی گفت: مردم باید در زمان انتخابات از فردگرایی پرهیز و به اعضای لیست‌های انتخاباتی رأی دهند زیرا این اعضا دارای افکار و برنامه هایی مشابه بوده و در صورت حضور در شوراها می‌توانند با هماهنگی بهتری فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: مردم در ایام انتخابات و در زمان رأی دادن باید از قومیت گرایی و تقسیمات قبیله‌ای نیز خودداری کنند و به تخصص و برنامه افراد و سوابق اجرایی و توان آنها رأی دهند.

امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به این که برگزاری انتخابات، نشاط سیاسی به همراه دارد و دموکراسی واقعی را به نمایش می گذارد، افزود: حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح از توصیه‌های رهبری است، مشارکت مردم در انتخابات سهیم دانستن آنان در مدیریت کشور است.

وی با اشاره به اینکه رهبری معظم انقلاب همیشه دستگاه‌های اجرایی و شورای نگهبان را برای برگزاری انتخابات به موقع و در زمان مناسب راهنمایی کرده و آرای مردم را حق‌الناس مطرح کرده‌اند، گفت: امیدواریم با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی دشمنان نظام در رسیدن به اهداف خود ناکام بمانند.

حجت الاسلام رهایی با اشاره به نامگذاری 29 فروردین به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهارداشت: امام خمینی(ره) برای حفظ و دفاع از نیروی عظیم ارتش در حالی که دو ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود 29 فروردین را روز ارتش نامیدند تا به سم پاشی‌ها و یاوه گویی‌ها پاسخ دهند.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) در فرمان تاریخی خود از مردم خواستند که ارتش اسلامی حمایت کنند و از طرف دیگر از ارتشیان نیز خواستند که با رعایت انسجام سازمانی و نظم، به رسالت خود در حراست از کشور و انقلاب بپردازند.

امام جمعه موقت شهرضا بیان کرد: ارتش ما در طول هشت سال دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم نظام کرده است که این روز را به دلاورمردان ارتش تبریک می‌گوییم.

جمهوری اسلامی ایران به ارتش ولایتمدار خود افتخار می‌کند

آیت الله عباس رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خمینی‌شهر با اشاره به 29 فروردین که به روز ارتش نام گرفته است، گفت: جمهوری اسلامی افتخار می‌کند که ارتش در خدمت کشور و ملت است که در گذشته ارتش در خدمت نوکر آمریکا بود.

وی با بیان اینکه در گذشته ارتش برای ملت نبود بلکه برای دشمنان بود، اظهار داشت: زمانی ژنرال‌های آمریکایی فرماندهی ارتش را برعهده داشتند که با الطاف خداوند و برکت انقلاب اسلامی ارتش نیز به ملت پیوست و امروز ارتش در خدمت مردم است.

امام جمعه خمینی شهر افزود: ارتش در دوران هشت ساله دفاع مقدس با دشمن جنگید و شهدای بسیاری را تقدیم نظام اسلامی کرد و امروز نیز شاهد یک ارتش مقتدر، آزادی خواه، خدمتگذار و در خط ولایت هستیم که بر این ارتش افتخار می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم به اقتدار ارتش بیفزاید و دشمنانشان را سرکوب کند.

وی ادامه داد: دشمن با تحریم‌ها و ایجاد مشکلات در ایران و به‌وجود آوردن جنگ و خونریزی و مسائلی دیگر به شیعیان کشورهای جهان ظلم می‌کند.

آیت الله رحیمی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که نمی‌توان به آمریکایی‌ها و همپیمانانش اعتماد کرد و اینها بدعهد هستند، اضافه کرد: آمریکایی‌ها به هیچ چیز پای بند نیستند و مردم بی گناه بسیاری در یمن، عراق، سوریه با جنگ و خونریزی مظلومانه کشته شدند و اگر محکمه عدلی برپا شود آمریکا اولین کشوری است که باید محاکمه شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615729
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.