سحر اردشیری روز یکشنبه در حاشیه برپایی این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه، صدها اثر از آثار کودکان گیلانغربی در زمینه های سفال ، هنرهای دستی ، عروسک سازی ، کارهای حجمی و نقاشی به نمایش گذاشته شده است.
وی با بیان این که این نمایشگاه به مدت یک هفته آماده بازدید علاقه مندان است، شمار اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلانغرب را 80 تن ذکر کرد که در زمینه های فرهنگی، هنری و ادبی در سنین 6 تا 16 سال مشغول فعالیتند.
وی بیشترین گروه سنی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلانغرب را هشت تا 14 سال ذکر کرد و از کسب رتبه برترک شوری توسط 2 کودک و نوجوان این شهرستان در آخرین جشنواره کشوری در رشته نقاشی نیز خبر داد.
وی ادامه داد: فاطمه صادقی و تارا عزتی زاده تنها نمایندگانی از استان کرمانشاه هستند که در این جشنواره حائز رتبه برتر شدند.
پیش از این در سال های گذشته نیز 6 مقام برتر، دیپلم افتخار و مدال نقره توسط کودکان گیلانغربی در مسابقات نقاشی جهانی برای کشورمان بدست آمده است.
***
**کشت پاییزه چغندرقند در 100 هکتار از اراضی گیلانغرب
سرپرست جهاد کشاورزی گیلانغرب از کشت پاییزه چغندرقند در 100 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبرداد.
پاشا مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کشت پاییزه چغندرقند امسال در گیلانغرب پس از کشت آزمایشی موفقیت آمیز آن در سال گذشته با رعایت اصول فنی لازم انجام شده است.
وی با اشاره به شرایط مطلوب آب و هوایی و توسعه سطح زیر کشت ، پیش بینی کرد در سال زراعی امسال از هر هکتار اراضی در مجموع 40 تن چغندرقند برداشت شود.
وی با بیان این که برداشت چغندر قند پاییزه در فصل اریبهشت انجام می شود از برگزاری کارگاه های آموزشی ترویجی در زمینه کشت چغندرقند برای کشاورزان منطقه خبرداد و اظهارداشت: هماهنگی و توافق لازم برای خرید تضمینی محصول چغندرقند توسط کارخانه قند اسلام آباد غرب صورت گرفته است.
سرپرست جهاد کشاورزی گیلانغرب ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته، تجهیزات مکانیزاسیون عملیات کاشت، داشت و برداشت محصول چغندرقند خریداری و به تعداد مورد نیاز تامین شده است.
مرادی اضافه کرد که با توجه به کمبود منابع آبی و کاهش سطح آب های سفرهای زیرزمینی ، در راستای مقابله با پدیده خشکسالی ، سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر تغییر الگوی کشت از بهاره به پاییزه است.
وی صرفه جویی در مصرف آب، اصلاح و احیای خاک، رعایت تناوب زراعی، افزایش راندمان و بهره گیری مطلوب از آب، کاهش هزینه ، افزایش سطح درآمد کشاورزان و همچنین ایجاد اشتغال برای کارخانجات قند که در این فصل با رکود کاری مواجه هستند را از مزایای طرح کشت چغندرقند عنوان کرد.
***
**آغازعملیات واکسیناسیون دام های سنگین علیه تب برفکی در سرپل ذهاب
رییس اداره دامپزشکی سرپل ذهاب از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون دام های سنگین علیه تب برفکی در این شهرستان خبرداد.
مالک عظیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، اظهارداشت: همسو با اجرای این طرح ، پنج هزار راس از دام های سنگین سرپل ذهاب علیه بیماری تب برفکی واکسینه می شوند.
وی افزود: انجام واکسیناسیون تب برفکی برای تمام دامداران صنعتی، سنتی و روستایی الزامی است و دامداران مکلف به انجام واکسیناسیون هستند.
وی بیان کرد: واکسیناسیون در دام سنگین (گاو و گوساله) با تامین واکسن داخلی به صورت رایگان انجام می شود و مشکلی در این زمینه نیست.
رییس اداره دامپزشکی سرپل ذهاب اضافه کرد که بیماری تب برفکی یک بیماری عفونی و واگیر در بین دام‌ها و با علائمی نظیر ایجاد تاول ، زخم در دهان ، سم ، پستان ، پوزه و گاهی در اطراف پایه شاخ دام‌ها همراه است و از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فرآورده‌های دامی محسوب می‌شود.
7079/7398/8066/7399 خبرنگاران:سلطانمراد شهبازپور و سیروس صدیقی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.