دبیر این جشنواره روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که در دومین جشنواره حدود 450 اثر به دبیرخانه ارسال شده بود، این میزان در سومین جشنواره به 630 اثر رسید.
علیرضا قوجاری اظهار کرد: 66 نقاش در این جشنواره شرکت کردند که 41 نفر آنان از آذربایجان غربی و 25 نفر دیگر از استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، فارس، اردبیل، کردستان و مرکزی بودند.
وی با اشاره به اینکه هزینه خلق اثر برای هنرمندان در قطع کوچک پایین بوده و قدرت خرید برای مخاطبان بالاست، گفت: هر مضمونی قابلیت ارائه در قطع کوچک را ندارد و تکنیک خاصی را می طلبد و از این جهت برای هنرمند چالش هنری محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه 'لعیا مقدم' داور افتخاری و آتوسا خاتمی داور کارگاه این جشنواره بود، گفت: بابک خدابنده، مینا جلالی فراهانی، عسگر ایلدوستی و رومین محتشم داوران سومین جشنواره نقاشی های کوچک بودند.
وی ادامه داد: برگزاری کارگاه نقاشی با موضوع ارومیه با گفتمان کیومرث حاج محمدی و با نظارت لیلا تقی زاده، آتوسا خاتمی و علیرضا قوجاری و سخنرانی عبدالحسین لاله با موضوع هنر معاصر و تاثیرپذیری، کپی و اصالت در آثار هنری از برنامه های مهم این جشنواره بود.
به گزارش ایرنا آثار ندا فیضی و سارا صادق زاده از ارومیه، یاسین کاظمی از خوی، ابوالفضل ابراهیمی از تهران و اسماعیل غفاری از تبریز در این جشنواره برگزیده شدند و پرهام همپانژاد نیز از میاندوآب نفر برگزیده ورکشاپ شناخته شد.
برگزاری این دوره از جشنواره را موسسه خصوصی خانه نقاشی به مدیریت لیلا تقی زاده عهده دار بود و 30 درصد از عواید حاصل از فروش آثار به موسسه خیریه اقامتی و درمانی کودک و نوجوان ارومیه اختصاص یافت.
7129/2093 ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.