حامد دارابی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: زائران استان های کردستان، لرستان، همدان و کرمانشاه ویزای راهپیمایی عظیم اربعین حسینی 96 را از طریق کنسولگری کشور عراق مستقر در کرمانشاه، دریافت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه در مراسم اربعین امسال شاهد تردد 300 تا 400 هزار زائر از مرز خسروی خواهیم بود، افزود: تنها سامانه رسمی مورد تأیید جمهوری اسلامی ایران برای ثبت نام اربعین، سامانه 'سماح' است.
دارابی یادآوری کرد: ویزای اربعین تا زمان صدور به مدت سه ماه اعتبار دارد اما مهلت مجاز برای اقامت زائران ایرانی در عراق یکماه است.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه اعزام زائران اربعین از ابتدای ماه صفر (شنبه 29 مهر) آغاز می‌شود، گفت: 17 دفتر مجاز زیارتی در استان کرمانشاه وجود دارد که مرجع دریافت مدارک برای صدور ویزا هستند.
وی تصریح کرد: مابقی دفاتر و آژانس های مسافرتی، فاقد مجوز صدور ویزای اربعین حسینی بوده و به هیچ وجه مورد تایید و پوشش امنیتی نظام نخواهند بود.
دارابی در ادامه به اسامی دفاتر زیارتی مجاز استان برای صدور روادید عتبات عالیات برای سفر زائران و شرکت آن ها در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: راهیان مهدی و انوار البقیع در کنگاور، نور کوثر مدینه در روانسر و راهیان عرفات در اسلام آبادغرب دفاتر مجاز زیراتی در سطح شهرستان ها می باشد.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه ادامه داد: دفاتر زیارتی تبوک در فرهنگیان فاز یک، ندای عرفه در فرهنگیان فاز2، جولان گشت غرب در چهل متری مطهری، میقات نورغرب در خیام، شجره ابیارعلی در جنب مسجد ناصری، بیت عتیق در خیابان آل آقا، محبتان اهل بیت در میدان جمهوری اسلامی، نسیم یاس در میدان آزادی جنب مرقد سیده فاطمه (س)، باب النبی (ع) در خیابان سیدجمال الدین، ندای ثقلین در ورودی شهرک الهیه، پرواز ملکوت در گلستان، نور قبا در انتهای شهرک بهداری و انصار النور در سی متری سوم نیز دفاتر مجاز شهر کرمانشاه هستند.
وی با بیان اینکه کار صدور روادید از 27 شهریور آغاز شده، اظهار کرد: هزینه صدور ویزا به ازای هر فرد 40 دلار به نرخ روز و مبلغ 359 هزار ریال است که باید به صورت الکترونیکی پرداخت شود.
دارابی در پایان گفت: 40 دلار بابت هزینه صدور ویزا و 359 هزار ریال نیز بابت حق بیمه (188 هزار ریال)، هزینه خدمات درمانی هلال احمر (62 هزار ریال) و حق الزحمه دفاتر زیارتی (109 هزار ریال) از افراد اخذ می شود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.