به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدرضی شکوری در خطبه های نمازجمعه این هفته خوی افزود: در سال 59 ارتش حزب بعث در سه جبهه شمالی، میانی و جنوبی به خاک جمهوری اسلامی ایران تهاجم نظامی کرد.
وی ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس 445 شرکت غربی در تجهیز ماشین جنگی حزب بعث شرکت داشتند و انواع رادیوها، شبکه های تلویزیونی، روزنامه ها و سایر امکانات کشورهای غربی و اسلامی علیه ایران و به نفع صدام تبلیغ می کردند.
وی اضافه کرد: در طول هشت سال جنگ، 84 میلیارد دلار اسلحه و تجهیزات نظامی از سوی کشورهای مختلف جهان به سوی حزب بعث عراق سرازیر و 243 فروند انواع هواپیماهای جنگی شوروی سابق و 300 فروند هواپیمای جنگی انگلستان به حزب بعث فروخته شد.
وی اظهار کرد: در طول سالیان متمادی و در ضمن 26 مورد جنگ ایران با سایر کشورها حدود یک میلیون متر مربع از سرزمین پهناور ایران به تصرف سایر کشورها درآمده بود و تنها موردی که حتی یک سانتیمتر از خاک کشورمان تصرف نشد، دفاع مقدس بود .
امام جمعه خوی بیان کرد: در طول این دفاع مقدس 72 هزار نفر از نیروهای عراقی اسیر گرفته شد که 14 هزار نفر آنان با 15 ملیت غیرعراقی بودند و همه اینها به برکت حاکمیت ولایت فقیه است.
حجت الاسلام شکوری با اشاره به حلول ماه محرم گفت: محرم ماه حزن،اندوه و مصائب اهل بیت(ع) است.
به گزارش ایرنا،‌شهرستان 385 هزارنفری خوی در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده و دومین شهر پرجمعیت این استان است.
7133/2093**خبرنگار: سعید فرجی**منتشر کننده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.