به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی ملکی روز دوشنبه در خطبه های نماز عید سعید فطر با اشاره به ویژگی های قرآنی نظام الهی و مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: حفظ دین، اجرای احکام اسلامی، مقابله با ظلم و ستم و دفاع از مظلوم از ویژگی های رهبری دینی است.
وی اظهار کرد: امروز بزرگترین افتخار ما نفس کشیدن در نظامی است که براساس نظام رسول الله و آیه های قرآن تشکیل شده و به جرات می توان گفت ایران اسلامی امروز بزرگترین چرچم دار دین خدا در جهان محسوب می شود.
وی تنها راه عزتمندی دین مقدس اسلام، حفاظت از نظام اسلامی و پیروی از ولایت فقیه و رهبری بیان کرد و افزود: باید عزت خود را در مقابل دشمن حفظ کنیم.
امام جمعه قصرشیرین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت عید سعید فطر در دین مبین اسلام، گفت: قطع صله رحم، دشمنی با اقوام نزدیک و حتی همسایگان گناه کبیره است و بنابراین روز عید سعید فطر بهترین زمان برای آشتی میان مسلمانان ، انجام صله رحم و نزدیکی قلوب مسلمانان با یکدیگر است.
نماز باشکوه عید سعید فطر همزمان با سراسر ایران اسلامی در شهرستان مرزی قصرشیرین نیز با حضور انبوه نمازگزاران اقامه شد.
در این آیین باشکوه خواهران و برادران نمازگزار متشکل از قشرهای مختلف مردم و مسئولان پس از یک ماه عبودیت و بندگی و روزه داری، امروز در صف های به هم پیوسته نماز عید فطر را به امامت امام جمعه قصرشیرین اقامه کردند.
همچنین نماز عید سعید فطر در شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب با حضور مردم مومن و متدین این مناطق برگزار شد.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.