به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا مصری روز شنبه در جلسه بررسی پیش نویس مصوبه مالیات بر ارزش افزوده مجلس که با حضور اعضای اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در سرسرای اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، افزود: اگر هزار بار دیگر قانون مالیات بر ارزش افزوده بدون در نظر گرفتن زیرساخت آن نوشته شود نه تنها راه گشا نیست بلکه گره ای هم به مشکلات اقتصادی کشور هم افزوده خواهد کرد.
وی مهم ترین مشکل زیرساختی مالیات بر ارزش افزوده را متصل نشدن همه واحدها اعم از تولید، خدمات، فروشگاه ها و مغازه ها به یک صندوق مرکزی برای اخذ مالیات دانست.
مصری در ادامه خواستار بررسی دقیق بند به بند تمام ماده واحده های قانون مالیات بر ارزش افزوده در اتاق های بازرگانی استان ها شد و گفت: باید این قانون یک بار برای همیشه مورد بررسی دقیق و کارشناسانه براساس آنچه که به درد اقتصاد کشور می خورد قرار گیرد.
او با بیان اینکه نمایندگان مجلس در همه امور تخصص ندارند، گفت: کارشناسان و اساتید باتجربه باید با مشورت دادن و آگاهی بخشی به نمایندگان آنها را در تصویب قوانین به درد بخور و قابل اجرا با واقعیت یاری دهند
این نماینده مجلس شورای اسلامی، ابهام در تعریف مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده را یکی دیگر از مهم ترین مشکلات این قانون دانست و گفت: قانون باید دقیق، روشن و بدون کوچکترین ابهام نگاشته شود تا از یک بند قانونی دو سه برداشت متفاوت صورت نگیرد.
مصری با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده اگر تصویب شود تا 10 سال دیگر به سختی تغییر خواهد کرد از اعضای اتاق بازرگانی خواست ظرف هفته آینده تمام پیشنهادها، ایرادات و منطق خود را به او برای دفاع در صحن علنی مجلس منتقل کنند.

**قانون مالیات بر ارزش افزوده مانع بزرگ برای کسب و کار است
رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمانشاه نیز در ابتدای این جلسه قانون مالیات بر ارزش افزوده فعلی را مشکل بزرگی برای رونق کسب و کار و اشتغال در تمام صنف ها و اتحادیه ها دانست.
کیوان کاشفی با ابراز نگرانی شدید از نحوه روند بازنگری قانون مالیات بر ارزش افزوده در لایحه دولت و کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بسیاری از مسئولان و کسانی که در روند بازنگری این قانون نقش داشته اند که بازاریان و تولیدکنندگان بیشترین مشکل با آنها در زمینه مالیات بر ارزش افزوده داشته اند.
وی با ابراز تاسف از دعوت نشدن اتاق بازرگانی در بازنگری قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: قانونی که یک طرفه و بدون نظر کارشناسان و افراد با تجربه اتاق بازرگانی نوشته شود، نمی تواند مشکل موجود بر سر مالیات بر ارزش افزوده را حل کند.
کاشفی در ادامه مهم ترین ایرادهای پیش نویس مالیات بر ارزش افزوده را، نداشتن شفافیت در معافیت مالیات بر ارزش افزوده، حداقلی بودن تفاوت نرخ مالیات ها، یکسان نبودن نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بین بخش خصوصی و دولتی و وضع جرایم سنگین و سخت عنوان کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت یکی از استان های کم برخوردار کشور است
3209/8066 خبرنگار: عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.