عباس نامدارزاده روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: مصرف کالاهای ایرانی به لحاظ اشتغال زایی و رونقی که در اقتصاد کلان کشور ایجاد می کند باید به شکل فراگیرتری در سبد مصرف خانوارهای ایرانی قرار گیرد.
وی بیان کرد: برای نمونه در بازار بوشهر کالایی خارجی مانند کافی میت با قیمت 90 هزار ریال عرضه می شود ولی همین کالا از نوع ایرانی با مالیات بر ارزش افزوده 20 هزار ریالی، نرخ فروش آن 110 هزار ریال است که این خود منجر به کاهش مصرف کالای ایرانی می شود.
رئیس اتحادیه خوار و بار لبنیات یادآور شد: در بحث کاهش قیمت برخی مواقع واحدهای تولیدی با کاهش وزن محصول، قیمت تمام شده را کاهش می دهند که این امر باعث بی اعتمادی مردم می شود.
نامدارزاده ادامه داد: با تقویت نهادهای نظارتی باید واحدهای عرضه کننده کالای بی کیفیت نیز از چرخه تولید حذف شوند تا از این طریق از خدشه وارد شدن به کالاهای با کیفیت ایرانی تولید شده ممانعت شود.
وی با تاکید بر ضرورت ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی گفت: در موضوع کالای ایرانی باید اعتماد از دست رفته مردم بازگردانده شود.
نامدارزاده، با تاکید بر ضرورت اعتمادسازی برای افزایش مصرف کالای ایرانی بیان کرد: در موضوع اعتماد سازی روغن پالم لبنیات را می توان برشمرد که پس از 10 سال مردم از آن مطلع شدند و این خود ایجاد کننده بی اعتمادی در مردم نسبت به کالاهای تولید داخل است و در چنین مواردی شایسته است اطلاع رسانی در مدت زمان مناسب تری صورت گیرد.
وی افزود: برای نمونه بسیاری از مدیران گروه های داخلی خودرو سازی خودشان از خودروی خارجی استفاده می کنند که این سبب بی اعتمادی مردم به کالای ایرانی می شود.
رئیس اتحادیه خوار و بار و لبنیات شهرستان بوشهر تاکید کرد: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده بها دادن بیش از پیش به کالای ایرانی ضرورت بیشتری پیدا می کند که این مهم، همه دستگاهها را به نوعی موظف به حمایت می کند.
وی گفت: باید برای تحقق این مهم هر دستگاه متناسب با نقش و جایگاهی که دارد برای رونق بازار کالاهای ایرانی تلاش کند.
نامدارزاده اضافه کرد: نهادینه کردن مصرف کالای داخلی بدلیل نتیجه های ارزشمندی که برای اقتصاد کشور دارد می تواند سبب ارتقا سطح کمی و کیفی تولیدکنندگان در کشور شود.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.