مظفر علیخانی روز پنجشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: برای بهبود فضای کسب و کار در شرایط کنونی باید صادرات به عنوان یکی از اولویت های کشور مورد حمایت جدی قرار گیرد.
وی بیان کرد: در این ارتباط به منظور ترغیب بخش خصوصی به صادرات باید فرایندهای صادرات کوتاهتر شود.
علیخانی اظهار داشت: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نام گرفته پرداختن به مقوله صادرات بیش از هر چیز دیگری حائز اهمیت است و در این عرصه باید زمینه برخورداری صادرکنندگان از کارت های بازرگانی پنج ساله فراهم شود.
وی گفت: با برخورداری آنها از کارت بازرگانی حذف مالیات بر عملکرد به عنوان یک مزیت قابل توجه برای آنها لحاظ خواهد شد که این یک حمایت ترغیبی برای فعالان حوزه صادرات است.
علیخانی ادامه داد: با این نوع حمایت ها چرخ واحدهای تولیدی با سرعت بیشتری می چرخد و در راستای صیانت از منافع ملی گام برداشته و ارز آوری بیشتری برای اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت.
وی گفت: در ارتباط با صادر کنندگان، وارد کنندگان و تولید کنندگان خوشنام یک فهرست از اتاق های استانی گرفته شود که دستگاه های حاکمیتی مانند گمرک، سازمان ملی استاندارد، شبکه بانکی و صندوق توسعه تجارت و دیگر سازمان ها در مسیر کمک به تولید، صادرات و واردات آنها در یک کانال سبز قرار گیرند و از کنترل فیزیکی، کنترل های اسناد به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.
علیخانی یادآور شد: با تحقق این مهم هزینه و زمان آنها در امر صادرات کاهش یافته و صادرات در کشور سرعت بیشتری به خود می گیرد.
وی در ارتباط با سامانه جامع امور گمرکی گفت: با اهتمام گمرک ایران باید اشکالات این سامانه برطرف و کاهش پیدا کند و یا در مواقع اضطراری یک سامانه دستی وجود داشته باشد تا در ارتباط با کالاهای سریع الفساد صادرات با مانع مواجه نشود.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.