به گزارش ایرنا، رضا رحینمی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی برای بهره گیری بیشتر از توانمندی های شرکت های دانش بنیان استان که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، افزود: شرکت های خصوصی کارآفرین و دانش بنیان باید محور بسیاری از تحولات بخش نرم افزاری و سخت افزاری ICT در استان باشند زیرا استان در این زمینه دارای توانمندی های ویژه ای است.
وی با اشاره به رویکرد مثبت دولت در خصوص هم افزایی و ارتباط با دنیا تصریح کرد: با توجه به این رویکرد دولت شرکت های دانش بنیان و دستگاه های اجرایی مرتبط باید از این فرصت در جهت خلق ثروت و توسعه اشتغال و تولید در استان استفاده کنند.
رئیس کارگروه پژوهش و فنآوری استان کرمانشاه یکی از عوامل مهم برای کمک به توسعه و پیشرفت در استان را توجه ویژه به مزیت ها و توانمندی های بخش ICT عنوان کرد و گفت: خوشبختانه ظرفیت ها و توانمندی های خوبی در استان برای توسعه این بخش وجود دارد که شرکت های خصوصی دانش بنیان در این زمینه می توانند محرک و توسعه آن باشند.
رحیمی، توجه به توسعه بخش ICT را اقدامی موثر برای کاهش نرخ بیکاری در استان عنوان کرد و گفت: با توجه به دانش آموخته گان رشته های مختلف در استان، با ارائه برنامه ای می توان علاقه مندی و زمینه ارتباط آنان با این بخش را بیشتر کرد و بدون تردید با گرایش دادن جوانان به این سمت علاوه بر اینکه نرخ بیکاری در استان کاهش پیدا می کند از سوی دیگر ثروت و تولید بیشتری برای استان خلق می شود.
وی با اشاره به انجام کارهای مربوط به پرتال استانداری از سوی جوانان پارک علم و فنآوری کرمانشاه گفت: ما در استانداری به توانمندی و خلاقیت جوانان کرمانشاهی اعتقاد داریم و طی چند مدت گذشته با وجود صدها تقاضا برای انجام کار مربوط به نرم افزاری پرتال استانداری از سوی دیگر استان ها، این کار را به جوانان کرمانشاهی واگذار کردیم که خوشبختانه کار به بهترین نحو ممکن صورت گرفت و هم اکنون شرکت ایران خودرو کشور با توجه به اجرای خوب آن خواستار اجرای طراحی پرتال خود توسط همین جوانان کرمانشاهی شده است.
وی خواستار اطلاع رسانی از توانمندی های جوانان کرمانشاهی در زمینه های مربوط به بخشICT از طریق سازمان های مرتبط شد و گفت: نباید از ظرفیت های استانی و ملی برای واگذاری کارها و طراحی های بخش ICT به جوانان کرمانشاهی غافل باشیم لذا با توجه به رویکردهای جدید دولت باید علاوه بر استفاده از ظرفیت های استانی و ملی حتی باید به دنبال ظرفیت های موجود در دنیا نیز باشیم و این کار با اطلاع رسانی درست از توانمندی های جوانان استان قابل انجام است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه تصریح کرد: ما در استان کرمانشاه به عنوان نظام دولتی آماده هرگونه همکاری و حمایت برای توسعه شرکت های دانش بنیان هستیم و در این راستا از تمامی دستگاه ها و عوامل ذیربط می خواهیم که نهایت اهتمام و تلاش خود را برای توسعه این بخش که منجر به افزایش تولید و ثروت می شود، بکار گیرند.
رئیس کارگروه پژوهش و فنآوری کرمانشاه با اشاره به وجود بازار عراق و نیاز آن کشور به طراحی های سخت افزاری و نرم افزاری بخش ICT در داخل استان خاطرنشان ساخت: باید این ظرفیت ها و توانمندی های موجود در این بخش استان به عراقی ها منتقل شود تا بتوانیم در بازار عراق در خصوص شبکه های نرم افزاری و سخت افزاری تاثیرگذار باشیم و اگر این کار صورت نگیرد دیگران استفاده خواهند کرد.
رحیمی همچنین با اشاره به ساختمان در حال ساخت دیتا سنتر در کرمانشاه بیان داشت: با اتمام ساخت این ساختمان، کرمانشاه به هاب ICT در منطقه تبدیل می شود لذا از هم اکنون باید بسترها و آمادگی های لازم برای توسعه این بخش به منظور افزایش تولید و ثروت در استان صورت گیرد.
وی پیگیری، جدیت و خواستن را از عامل های مهم برای حل مشکلات و حرکت به سمت توسعه عنوان کرد و گفت: امروز خلق ثروت در دنیا به سمت رشته های مربوط به ICT است بنابراین همگی وظیفه داریم از قابلیت های این بخش برای تولید ثروت و اشتغال در استان استفاده کنیم.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.