به گزارش ایرنا بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب حمایت از تولید ملی منوط به یک سال نیست بلکه این موضوع باید بصورت جدی و محوری همواره دنبال شود.
فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید در میان مردم فراگیر شود زیرا انتخاب و خرید یک کالا با نشان داخلی و یا با نشان خارجی می تواند یک کارگر ایرانی را برخوردار از شغل و درآمد و یا محروم از آن کند.
درخواست من از همه ملت این است که به سمت مصرف تولیدات داخلی بروند.
شماری از مردم خاش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تجلیل از اقدامات دولت برای حمایت از تولید ملی؛ دسترسی آسان به کالاهای با کیفیت و ارزان و کمک به تامین نیازهای عمومی جامعه را از اثرات مهم تولیدات داخلی در کشور دانستند.
ایمان محبی از شهروندان خاش گفت: مصرف کالای داخلی در ایجاد استقلال اقتصادی و سیاسی، کار و اشتغال، افزایش ابتکارات تولیدکنندگان، رشد ثروت ملی، کاهش تورم و کنترل نقدینگی اثر بسیار زیادی دارد و ایران اسلامی را به اقتدار اقتصادی می رساند.
این شهروند خاشی افزود: از اینکه در دولت یازدهم به سرمایه گذاران بومی توجه شده و شاهد انجام کارهای بزرگ و پر حجم و با هزینه های کلان چند هزار میلیاردی در دولت و بخش خصوصی هستیم جای تقدیر و سپاسگزاری دارد و قطعا این موضوع به رشد شاخصهای تولید ملی کمک می کند.
یاور رحمانی یکی دیگر از شهروندان خاش گفت: سیستان و بلوچستان بعد از گذشت حدود 4 دهه به شاخصهای توسعه ای نزدیک شده که جا دارد از خدمات دولتمردان و تدابیر ارزشمند استاندار تقدیر شود.
وی افزود: به تعبیر زیبای رهبری بخش مهمی از جهاد اقتصادی مساله‏ تولید ملی است که با همکاری مردم و برنامه ریزی درست مسئولان می توان مشکل تولید داخلی را حل و بر چالشهای ایجاد شده از سوی دشمنان غلبه کرد.
وی ادامه داد: در مبحث برجام و موفقیت های به دست آمده پویایی و نشاط و امید را در دولت و نیز در امور روزمره مردم مشاهده می کنیم که رونق گرفتن تولیدات داخلی و رشد صادرات در کنار فروش بالای نفت و غیره بخشی از دستاوردهای آن محسوب می شود، امیدواریم دولت با ادامه این روند بتواند کشتی اقصاد کشور را با سلامت و امید به سرمنزل مقصود برساند.
احسان ایرندگانی نیز بیان کرد: کارنامه دولت در موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی پس از 4 سال تلاشِ متعهدانه، در برابرِ نگاهِ منصفانه ملت نجیب ایران قابل دفاع و شایسته تحسین است.
وی افزود: هر چند هنوز کارها ناتمام و وعده ها به مقصد نهایی نرسیده اما تلاش برای تحقق هرکدام از وعده ها، کام مردم خسته، اما صبور ایران را شیرین می کند.
محمد میربلوچزهی دیگر شهروند خاشی گفت: به گواه آمار ارائه شده از سوی کارشناسان افزایش رشد اقتصادی از منفی 6 درصد به مثبت 3 درصد، در سه سال و کاهش 25 درصدی واردات و افزایش 40درصدی صادرات حکایت از حرکت پرتلاش دولت و بخش خصوصی برای بهره گیری از ظرفیت های داخلی کشور دارد.
وی تاکید کرد: حمایت از تولید ملی به معنی قطع کامل واردات کشور نیست چرا که هر کشوری در هر سطحی نیاز به واردات برخی مواد و محصولات دارد.
این شهروند ادامه داد: ظرفیتهای مرزی، کشاورزی، گردشگری، صنعتی، معدنی، تجاری، ترانزیت و بندر در سیستان و بلوچستان سبب شده که دولت به این استان نگاهی ویژه داشته باشد و شاهد رشد سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی در ابعاد مختلف باشیم.
رحیم قلندرزهی از دیگر شهروندان خاش نیز اظهار داشت: بر اساس گزارش های مسئولان امروز سیستان و بلوچستان نماد واقعی اقتصاد مقاومتی در کشور شده است و ما آن را در رشد سرمایه گذاری ها و اجرای پروژه های شاخصی مانند گاز، راه آهن، پتروشیمی، توسعه بندر چابهار و غیره می بینیم.
وی تصریح کرد: نوید استاندار سیستان و بلوچستان مبنی بر بهره برداری از طرح توسعه بندر چابهار در فروردین سال 96 با حضور رئیس جمهوری نور امید دیگری بر دلها تاباند که به نوبه خودم از خدمات ارزشمند دولت به مردم استان قدردانی می کنم زیرا این موضوع نمونه ای ممتاز از کارهای بزرگ دولت است.
رضا احمدیان هم گفت: نگاه ویژه رهبری و دولتمردان به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی سبب شده که در کشور موجی از همدلی و عزتمندی را برای رسیدن به توسعه پایدار شاهد باشیم.
وی افزود: حضور بخش خصوصی و صاحبان سرمایه در حوزه صنعت و معدن و ایجاد واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک زمانی مثمر ثمر و نتیجه بخش خواهد بود که همه مردم احساس مسئولیت کنند و با وجدان کاری به وظایف و رسالت خویش بنحو شایسته ای عمل کنند.
وی ادامه داد: ما نباید فقط از مردم بخواهیم که کالای تولید داخل را مصرف کنند بلکه بایستی از کارگران، کارمندان، کارشناسان، مهندسان و تمامی دست اندرکاران تولید درخواست کنیم با تولید محصول با کیفیت و عرضه آن در بازار مصرف مردم را جذب تولیدات داخلی کنند.
عبدالرئوف میر نیز بیان کرد: اقتصاد مقاومتی را باید در زندگی و معیشت مردم ببینیم و این مهم زمانی محقق می شود که در کشور همه اقشار جامعه یکپارچه و همسو برای رسیدن به هدفی واحد تلاش کنند.
احمد رحمتی شهروند دیگر خاشی گفت: استفاده از ظرفیت های مرزی و رونق دادن به تجارت و حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران بومی مهمترین دغدغه مردم خاش است که امیدواریم دولتمردان به آن توجه کنند.
شهرستان مرزی خاش با 174 هزار نفر جمعیت در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان، در مسیر جاده ترانزیتی چابهار- زاهدان- میلک و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.
7310 **6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.