به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی شنبه شب در نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت استان قزوین افزود: باید با استفاده از ظرفیت فعالان بخش خصوصی در پی رونق ساخت و ساز در استان باشیم.
وی اظهار کرد: ساختمان به عنوان یک صنعت پیشران اگر بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، می تواند دستاوردهای قابل توجهی را در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی با خود به همراه داشته باشد.
این مسئول با اشاره به اهمیت صنعت ساختمان در رشد اقتصادی کشورها، گفت: برخی تحلیل گران معتقدند این حوزه می تواند 30 درصد اشتغال و اقتصاد جامعه را از خود متاثر کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به چالش های حوزه ساخت و ساز، اظهار کرد: بخشی از این چالش ها به هزینه های بالای صدور پروانه های ساختمانی و مجوزهای مربوط به نظام مهندسی ساختمان برمی گردد که در این رابطه باید بازنگری هایی را شاهد باشیم.
حبیبی از مسکن به عنوان یکی از نیازهای اصلی مردم به ویژه جوانان نام برد و گفت: در راستای اجرای طرح بازآفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد، می توان ساخت و ساز را در این بخش از مناطق مسکونی استان که مساحت انها به یک هزار و 500 هکتار می رسد، دنبال کرد.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهر صنعتی البرز، موافقت های لازم کسب شده و در این زمینه باید هرچه زودتر شاهد انجام فرایندهای اداری باشیم.
حبیبی اظهار کرد: با همکاری بخش خصوصی و سازمان همیاری شهرداری های استان باید طرحی مناسب در زمینه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهر صنعتی البرز تهیه شود تا ظرف یک ماه آینده برای مصوب شدن در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح و سپس برای تصویب نهایی به تهران ارسال شود.
6104* 3013
خبرنگار :ناصر نیلی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.