به گزارش روز یکشنبه ایرنا؛ دکتر شهریار مستوفی در مراسم آغاز اجرای این طرح، برچسب محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی را مقوله مهمی در سلامت مواد غذایی دانست و گفت: این برچسب‌ها اطلاعات مهمی در اختیار مصرف کننده قرار داده و او را نسبت به سلامت مواد مصرفی مطمئن کرده و دانش او را در خصوص مواد‌ غذایی افزایش می‌دهد.
وی افزود: در این طرح هر هفته 25 فرآورده یا محصول از نظر برچسب گذاری پایش و پالایش می‌شوند و در صورت وجود مشکل، از طریق تولید کننده و یا دانشگاه علوم پزشکی محل تولید پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.
مستوفی تصریح کرد: در صورت اقدام نکردن موثر و مناسب در زمینه رفع مشکل، در گام بعدی موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.
وی اظهار کرد: برچسب محصولات آیتم‌های مختلفی از جمله نام محصول، مواد تشکیل دهنده، تاریخ تولید و انقضاء، آدرس محل تولید و سایر موارد را شامل می‌شود که در این طرح 26 آیتم برچسب گذاری در نظر گرفته شده که مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی افزود: بر روی جلد برخی محصولات گاهی از تصاویر غیرمرتبط و یا عناوین اغراق آمیز مانند سالم‌ترین و بهترین استفاده می‌شود که در طول طرح با اینگونه موارد نیز برخورد می‌‎شود.
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: این طرح تا پایان سال ادامه داشته و محصولات به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند و تلاش بر این است که این طرح در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.